見出し画像

【和訳】The Cult of Dionysus - The Orion Experience

翻訳しました。合ってるかは知らん。

Yesterday I heard you say
昨日、お前が言ってた
Your lust for life has gone away.
生存欲がなくなっちまったって。
It got me thinking, I think I feel a similar way
考えさせられた、俺も同じように感じてる。
And that's sad (that's sad).
残念なことにな。

So let's make a decision, start a new religion.
そうだな、新しい宗教を始めることにしよう。
Yeah, we're gonna build a temple to our love.
俺たちの愛のために、聖堂でも建てよう。
Orgiastic dances, nymphs in trances,
そんで乱れて、ニンフもトんじまって、
Yeah, we'll be the envy of the God's above.
俺たちは神どもの羨望の的になるんだ。

I'm felling devious,
最高の気分だ、
You're looking glamorous.
お前は魅力的だな。
Let's get mischievous,
お行儀悪く行こうぜ、
And polyamorous.
そんで遊びまくって。
Wine and women and wonderful vices
酒も女も良くないことも、全部あんぜ。
Welcome to the cult of Dionysus.
ようこそ、ディオニュソス崇拝の仲間入りだ。

We could take a holiday in the month of may
五月に休みが取れたらさ
Run free and play in fields of flowers
自由に走って遊ぶんだ、花畑で
Pass the hours making love is how we'll pray.
愛を営んで過ごすことが、俺たちなりの祈り方だぜ。

Or start a secret society for the wild and free,
それか、自由のための秘密結社でも作ろうぜ、
Our ideology is
俺たちの理念は
" You can do what you want, Too much is never enough ".
「やりたいこと全部できるし、その欲が尽きることなどない」
We are the life, we are the light,
俺たちは生きてる、俺たちは光だ、
We are the envy of the God's above.
俺たちは神どもの羨望の的だ。

I'm felling devious,
なんでもできそうだ、
You're looking glamorous.
お前は最高だぜ。
Let's get mischievous,
おすまししてんなよ、
And polyamorous.
遊びまくってやろうぜ。
Wine and women and wonderful vices
酒も女も悪いことも全部できる。
Welcome to the cult of Dionysus.
おめでとう、ディオニュソス崇拝の仲間入りだ。

Run, run, run away.
一緒にどこまでも逃げちまおう。
Just take my hand and we'll abandon this world.
俺と一緒に、この世を捨てちまおう。
We'll wash those tears away,
俺たちはその涙を洗い流してやるんだ、
You're young and beautiful, and I'll love you always.
お前は若くて、美しい。どんな時も俺はお前を愛してる。
We got no time for pain,
痛みを感じる暇なんかねえ、
When it's just you and me in ecstasy.
ただ俺とお前が、気持ちよくなってる間は。

What is with the world today,
どうなってやがるのか、今、世界は
The wicked games that people play.
みんなプレイしてるクソッタレなゲームみたいだ。
The wars the greed they waste away
戦争とか貪欲ってのはいつか無駄になる。
It's sad (it's sad).
残念なことにな。

So let's spread the word across the land,
そうだな、国中に言葉を広げてやろうぜ、
Yeah, one by one, baby, hand in hand.
一つ一つ、なあ、手をとってさ。
We got a message of hope
俺たちは希望を掴んだ、
We got a mission of love.
俺たちには愛の使命がある。
Soon everybody, everywhere will be
そしたらすぐに、世界中の人間を
The envy of the God's above.
雲の上の神どもが羨ましがるだろうよ。

I'm felling devious,
最高の気分だ、
You're looking glamorous.
お前は魅力的だな。
Let's get mischievous,
お行儀悪く行こうぜ、
And polyamorous.
遊びまくってやれ。
Wine and women and wonderful vices
酒と女と素敵な悪いこと、なんでもやっていい
Welcome to the cult of Dionysus.
ようそこ、ディオニュソス教へ。


なんか花畑で遊んだりしちゃうところダサくてかわいい

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?