見出し画像

A Mini-Manifesto:Wool As A Medium _Short Story Long

みなさん。こんにちは。
こちらの記事では、graf lantz(グラフランツ)のデザイナー Daniel Lantz(ダニエル ランツ)のブログをご紹介いたします。
本国アメリカのサイトで不定期に投稿されている彼のブログを翻訳したものです。
2017年の初投稿から順次ご紹介していくので楽しみにしてくださいね。

マニフェスト

発行日_2018年3月7日

ウールフェルトは、わたしたちgraf lantz(グラフランツ)のチームの心の中で、揺るぎない特別な場所にあります。
私たちがグラフランツを立ち上げたのも、ウールフェルトがあったからでした。
当時、私たちはその素材の豊かさと長い伝統に魅了されていました。今ではその魅力に完全に取り憑かれてしまっています。

非常に理想的な品質を誇るウールフェルトが、流行に敏感なファッションのアクセサリーの中でこれほどまでに見過ごされていることに驚きを感じていました。
何百万年もの進化の歴史において、現代の文明の基盤となったテキスタイルとして1万年以上の歴史があるウールフェルトであるからこそ、少し古臭さを感じる人もいるのかもしれませんが、そんなことを気にする人はまったくいないでしょう。
私たちはこの言葉を広められることをとても嬉しく思っています。

私たちにとってのテキスタイルとは、自然の厳しいルールに基づいて作られたもので、ハイテクなファブリックを常に凌駕するものです。

ウールフェルトはまた、形、構造、豊かな色をデザインするという私たちの情熱と完璧に一致しています。

ぜひ、ご自身の目で確かめてみてください。

画像1

Wool felt sits in an unabashedly special place in the hearts of the team here at Graf Lantz. It’s a true story that we launched Graf Lantz specifically because of wool felt. Back then (almost 10 very fast years ago) we were taken with its richness and heritage. But nowadays it’s more like a fascination.
We used to be surprised how wool, a textile with so many qualities ideally suited to modern needs, can be so highly overlooked in fashion-forward accessories. Maybe millions of years of evolution and more than 10K years as a foundation textile for civilization makes it a little old-fashioned for some, who knows? And who cares? We’re happy to spread the word.
To us, it’s about a textile engineered by nature’s tough rules that consistently outperforms the hi-tech fabrics designed to replace it; all while being sustainable, biodegradable, and highly resistant to water and stain. It also just happens to perfectly fit our passion for designing to form, structure and rich color.
Look for yourself.

わたしたちについて


サポートしていただきますと、レビューやスペシャルノートなどのコンテンツの写真に写る備品が増える、もしくは質の良いものになります。