見出し画像

For Now

こんばんは、なえです。

English below!!!

今日は、おそらく最後のキャンプにご飯だけ食べに参加しました。
いつもキャンプに行っても、ご飯を待ってるだけだから、今日は少しでもご飯作りに貢献できたらいいなあと思って、率先して野菜を切りに行きました。
そしたらみんなが、「変わる?大丈夫?」と声をかけてくれました。
気にかけてくれてありがとう☺️

学校の終わりについても話す機会が増えてきて、現実味が増してきました。と言っても、あと2週間だからね。

ここ最近は、いろいろあって、風邪も引いて疲れて、なかなかタフな日が続いていたので、今日みたいに火を囲んでみんなでコージーな時間を過ごせることが本当に幸せだった。

今日は、特に書きたいことがあるわけじゃないけど、今ブログを書いている。
なんとなく、自分の整理のために。

2週間後、私は果たしてどこにいるのだろうか?
誰とどこで何をして時を過ごしているのだろうか?
謎がいっぱい。
時に帰りたくもなるし、でも寂しい気持ちもある。

そんな不安定な気持ちを整えるために、音楽を聴き始めたら、藤井風にハマってしもうて、風しか聞いてない🤣
歌詞も音楽のメロディも全てにおいて、私に響く〜。

「デンマークで何かしなきゃ。何か残さなきゃ」って焦ってる自分がいたんだけど、焦る必要は全くないんだと言うことに気がついた。
ただ、またデンマークに来たときに、
「ああ。ただいま」って感じられる場所であれば、大満足。

そして、私は想像ができる。
次、デンマークに自分が来た時に「ただいま」って気持ちになれる姿が。

私が次、またデンマークに来る時は、自分が初めて来た時と違う気持ちでくるのかな?
と同時に、自分が2週間後、空港に向かう時はどんな気持ちなのかなあ?

あっという間の期間。
私の名前を知っていて、私のことを知っていて、私の名前を呼んでくれる人たちがこの地球上に、日本以外の国にいるんだと言う事実は、なんて尊いことなんだろうと思う。
また、次会う時に私の名前を呼んでくれるかな?私と会ってくれるかな?(あわよくば、泊まる場所を提供してくれるかな?笑)
そん時は、日本からのお土産沢山持ってくるし、日本食作ってあげるからね!!

そんなうっすらとした期待を胸に、私は2週間後日本へ帰る。
このあとどうするか、悩みに悩んだ。当初は、次の学校に行く予定だったけど、旅することにして、そして結局帰ることにした。
きっと、これが最後に行き着いた結論だと思う。
何も、不自然に、今の流れに抗おうとせずに、従った結果がこれだ。
未来はなるべくして私に訪れるのであって、私は自分に訪れる出来事を信じている。「今、その出来事の意味がわからなくても、意味がわかる日がきっとくる。だから、私はただ自分の元に流れてきたものを受け取るだけなのだ。」

あと2週間。どう過ごしたいか。

常に自分らしく。のびのびと生きたい。嬉しいことも悲しいこともムカつくこともオープンに。みんなとの時間を共有したい。
やり残したことは、全部やり切りたい。
(特に、やり残したことがあるわけじゃないけど、気持ちがふわふわするまでお酒で酔ってみたいw)

最後に。
私の今回のデンマークでの目標は、「常に自分でいること」
自分的には、この目標を達成したと思う。
その上で、自分でいられて上で、みんなの目には自分がどのように映っているかがすごく気になる。
それだけ、みんなに聞きたい質問だし、ノートなんかに書いてもらいたいなあと思ってる。

さあ寝よう。
おやすみ。

Hey!!

Today, I joined the last camp only to eat nice foood. Every time I go camping, I'm just waiting for food, so I thought it would be nice if I could contribute to doing something today, so I prepared for dinner. Then everyone asked me, "Are you okay?" "Can I help you?"  Thank you for caring, so sweet you guys ☺️

We've been talking about the last day or after this semester recently, fair enough it's only two weeks we have.

Lately, I've had a lot of things going on, and I've been tired because of sick or whatever. So today's bonfire was so cozy and I was so happy and glad to join it. Finally, I had a cozy time with beautiful peeps :)

I don't really have anything I want to write about today, but I'm writing a blog right now. Somehow, for my own sake or to make my feeling clear.


Where am I two weeks after? 
Where and with whom do i spend my time?
I wonder so much.
 Sometimes I want to go home, but I also miss here.

To make my unstable feelings calm  I started listening to music.
 I am REALLY addicted to Fujii Kaze, and I only listen to his songs, like literally 🤣
The lyrics and the melody of the music resonate with me.
I highly recommend him.

https://m.youtube.com/watch?v=rSYoIuyks8g


Anyway, 
"I have to do something in Denmark. I have to leave something behind."
I had kinda feeling, but now if it's a place where I can feel "I'm coming home" when I come to Denmark again, it's enough. I don't have to make things happen anymore.

And I can imagine The next time I come to Denmark, I feel like I'm coming home.

When I come to Denmark next time, will I feel different from when I first came? 
At the same time, how do I feel when I head to the airport two weeks later?

Time never stops. But I am sure that I SPENT TIME HERE WITH PEOPLE which are my lifetime memories that not gonna disappear in my life.
 The fact that there are people who know my name, who know about me, and who call me by my name on this earth, in countries other than Japan, makes me think how precious it is. . Yes, It's so grateful and precious for me.
 Also,  I think, will you call my name next time we meet? 
will you meet me?
 (If possible, can you provide me with a place to stay? Lol) 
In that case, I'll bring a lot of souvenirs from Japan and Of course, I'll cook Japanese food for you!!

With such slight expectations in my heart, I will return to Japan in two weeks. I was worried about what to do next. 
Originally, I was planning to go to the next school, but I changed my plan to travel and it ended up that I am going to go home. 
I believe this is the final conclusion.
 This results from following without trying to resist the current flow, It's natural.
 The future will come to me with some meaning, and I believe that everything happens for a reason. Even if I don't understand the meaning of the event now, the day will come when I do. So I just accept what comes to me

2 more weeks. how do you want to spend your time?

Always be yourself. I want to live as i want. Be open about my happiness, sadness, and also annoying stuff. I want to share my time with everyone. I want to do all the things left unfinished. (It's not like I've left anything behind, but I want to get drunk until I feel lighthearted lol. that's one of my dreams.)

In the end. My goal in Denmark this time was to "always be myself." I think I have achieved this goal. On top of that, I'm really worried about how they see me. That's all the questions I want to ask everyone, and I think I'd like them to write them down in a notebook or something.

let's go to sleep Good night.

Thank you for reading <3

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?