久しぶりの投稿が英語スピーチ原稿

「発音トレーナーまやの英会話」というvoicyチャンネルの企画です。
今回のスピーチは1分が目安。そして、原稿を作って(正確には日本語を打ち込んでChatgptに投げたw)
変換された英文を「おかしい所無いかチェックして」と再びChatGptに投げるという投げっぱなしジャーマン・・・・・・

出来上がった原稿を時間を測りながら読んでみると「二分オーバー」これでは練習したとしても絶対に強制終了になるので原稿を半分ぐらいにしました。というわけで元の原稿は用済みなのでここにアップしようと思います。

My cell phone rang. A recorded voice said, "We have a payment issue with your account and have started legal proceedings. If you would like to speak to an operator, press 1." I pressed 1 and was connected to an operator. We started talking, but then the call was disconnected. I later called the company's customer service line and they asked me "Which phone number did the call come from?" That's when I realized it was a scam. The operator on the other end of the line told me to "ignore it."

携帯電話が鳴った。自動音声が喋る「あなたのアカウントに問題が生じたので法的手続きに入っています。もしオペレータとお話したい場合は1を押してください」私は1を押した。話始めたのだが通話が切れてしまった。
後で、カスタマーセンターの電話番号を調べて電話を掛けた。オペレータは尋ねた「何番の電話番号から掛かってきましたか?」私はそこで気づいた。「詐欺だ!」「そうですね。無視するのが良いと思います。」

I usually say that emails that address me as "customer" are scams, and I wonder who would fall for such emails. However, when I actually saw the powerful word "legal action," I panicked and made a wrong judgment. I realized that this is how people fall for scams. I apologize for being so arrogant in the past. Please be careful. First, "do not panic and check the situation carefully." I say this with self-reflection.

私は普段、「お客様」と呼びかけるメールは詐欺だ、誰がこんなメールに引っ掛かるんだ?などと言っています。しかし、実際に「法的手段」という力強い言葉に慌てて判断を誤りました。こうやって詐欺に引っ掛かるんだな、と実感しました。普段、偉そうなことを言ってすみませんでした。皆様もお気を付けください。まずは「慌てずに状況をよく確認すること」これは自戒を込めてお伝えいたします。

I am glad that you were able to learn from this experience and share it with others. It is important to be aware of the dangers of scams and to take steps to protect yourself. Thank you for sharing your story.

この経験が皆様のお役に立てれば幸いです。そして、出来ればこの出来事を他の方にも共有してください。詐欺の危険に気を付ける事、自分を守る手段を知る事はとても重要です。ご清聴ありがとうございました。

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