見出し画像

Natto #1 Sep 26, 2022

     Do you like natto? I do. I like eatimg natto with seaweed (nori). But some people hate it. They say, "It's disgusting!" I heard a lot of people in the Kanto area like it. A lot of people in the Kansai area don't like it. Why is that? I searched about it on the Internet, and I found that natto sellers were selling it in the Kanto area in Edo period. There were no natto sellers in the Kansai area in those days. So people in the Kanto area got used to eating natto. By the way, don't drink soda pop with natto in your mouth. It tastes really disgusting!

(この英文はネイティブスピーカーによるチェックを受けています。)


日本語訳
 納豆は好きですか。私は好きです。私は海苔と一緒に納豆を食べることが好きです。でも納豆を嫌いな人もいます。「キモい!」という人もいます。多くの関東人は納豆が好きで、多くの関西人は納豆が好きではないと聞いたことがあります。それはなぜでしょうか?私はそのことについてインターネットで調べてみました。そして納豆売りが関東地方では江戸時代から納豆を売っていたということを知りました。関西地方には納豆売りはその頃いませんでした。そのため関東人は納豆を食べることに慣れたということです。ところで、納豆が口の中に残っている状態でサイダーを飲まないでください。それは本当にキモい!


重要語句
disgusting「非常に不快な」  I heard~.「私は〜と聞いた。」  

I found that~.「私は〜だとわかった。」

Edo period「江戸時代」  get used to ~ing「〜することに慣れる」 

taste「〜な味がする」