見出し画像

"I think"のパラフレーズ10選〜高得点獲得のためのスピーキングテスト対策〜


スピーキングテストで "I think"を多用していませんか?

言語を学ぶ過程で、多くの学習者が直面するのが表現の多様性です。
自分の意見や考えを英語で伝える際、どれだけ多くの学習者が「I think」というフレーズに頼ってしまいます。
確かに、これは非常に便利で簡単なフレーズですが、スピーキングテストのような場面では、英語力が足りないとみなされる可能性があります。

多くの学習者が、「I think」以外の表現を知らないわけではありません。
しかし、IELTS、TOEFL、TOEIC、TSST、VERSANTなどのテストのプレッシャーや緊張の中で、簡単な言葉に頼ってしまいがちです。
このような時に、いくつかの代替表現を簡単に引き出せるように準備しておくことは、あなたのスピーキング能力を大きく向上させることができます。

その他の言い換えるべきフレーズは以下記事にまとめてますので、スピーキングテスト対策の練習から意識してこれらのフレーズを言い換えるようにしましょう!

この記事では、「I think」の言い換えとして使えるフレーズをいくつか紹介します。
これらの表現を身につけることで、あなたはもう「I think」の繰り返しに困ることはなく、スピーキングテストでの自信とスコアを一段と向上させることができるでしょう。

"I think"の代わりに使うべき表現10選

① in my opinion,「私の意見としては」

In my opinion, that movie was really inspiring.
私の意見では、あの映画は本当に感動的だった。

In my opinion, this is the best restaurant in town.
私の意見では、これは町で最高のレストランだ。

② I believe that,「〜と信じている」

I believe that everyone should have the right to express themselves.
皆が自分自身を表現する権利を持つべきだと私は信じています。

I believe that hard work pays off.
努力は報われると私は信じています。

③ From my perspective,「私の視点からすると〜」

From my perspective, this policy seems fair.
私の視点からすると、この方針は公平に見えます。

From my perspective, he's a very talented musician.
私の視点では、彼は非常に才能あるミュージシャンです。

④ I feel that,「〜と私は感じる」

I feel that we should give him another chance.
彼にもう一度チャンスを与えるべきだと感じます。

I feel that this plan will work.
この計画はうまくいくと感じています。

⑤ It seems to me that,「〜のように思える」

It seems to me that she's not interested in the project.
彼女はプロジェクトに興味がないように私には思えます。

It seems to me that the weather is getting colder.
天気が寒くなってきているように思えます。

⑥I'm of the view that,「私の考えによると〜」

I'm of the view that online learning can be very effective.
オンライン学習は非常に効果的であるというのが私の考えです。

sI'm of the view that teamwork makes the dream work.
チームワークが夢を実現させるというのが私の考えです。

⑦ Based on my experience, 「自分の経験に基づくと〜」

Based on my experience, learning a language requires consistency.
私の経験に基づくと、言語を学ぶには一貫性が必要です。

Based on my experience, good communication is key to success.
私の経験に基づくと、成功の鍵は良好なコミュニケーションです。

⑧I'd argue that, 「〜と強く主張」

I'd argue that reading books is essential for personal growth.
本を読むことは個人の成長に欠かせないと私は主張します。

I'd argue that regular exercise contributes to mental well-being.
定期的な運動が精神的な健康に寄与すると私は主張します。

⑨ I'm inclined to believe that, 「〜と考えがち」

I'm inclined to believe that honesty is the best policy.
正直は最良の策であると私は信じがちです。

I'm inclined to believe that technology will shape our future.
私は技術が私たちの未来を形作ると信じがちです。

⑩ If you ask me,「私に言わせると」

If you ask me, he should apologize.
私に尋ねるなら、彼は謝るべきです。

If you ask me, this is a great opportunity.
私に尋ねるなら、これは素晴らしい機会です。

"I think"を言い換える例題

Q. 都会と田舎のどちらに住みたいですか?

【多用しすぎパターン】

I think living in the city has its own set of advantages. I think cities offer a vibrant lifestyle, with easy access to modern amenities, entertainment options, and job opportunities. I think if someone is looking for growth in their career, a city can provide a platform for that. On the other hand, the countryside offers tranquility and a close connection to nature, which I think is relaxing. However, I think that the city is better suited for me because of the convenience it offers in terms of public transportation, healthcare, and education. While I think the countryside is beautiful, I think I would prefer the hustle and bustle of city life.

【言い換えパターン】

In my opinion, living in the city provides numerous advantages. Cities tend to offer a dynamic lifestyle with immediate access to contemporary amenities, diverse entertainment choices, and myriad job prospects. From my perspective, if an individual aspires for professional advancement, urban areas can be the ideal place. Conversely, rural areas provide serenity and a deep bond with nature, which I believe can be therapeutic. Yet, for me, the allure of the city with its accessibility to public transit, top-notch healthcare, and educational facilities outshines the calm of the countryside. While the pastoral beauty is undeniable, I'd argue that the energetic rhythm of urban life is more appealing to me.

「言い換え」でスピーキングテストを乗り越える

スピーキングテストの成果は、単純に正確な文法や語彙の知識だけでなく、どれだけ柔軟に言葉を操れるかにも左右されます。
今回、私たちは「I think」という一見シンプルな表現の重要性と、その言い換え方に焦点を当てましたが、実際のところ、このような基本的なフレーズのバリエーションを増やすことは、IELTS、TOEFL、TOEIC、TSST、VERSANTなどの試験でのスコア向上に繋がるのです。

これらの試験は、言語能力全体を測るものであり、特にスピーキングセクションでは、コミュニケーション能力の深さと広さを評価されます。
したがって、「I think」をはじめとする基本的な表現を多様化させることは、試験の成果に大きく影響します。
最後に、IELTSやTOEFL、TSST等のスピーキングテストを受験する皆さんに一つのアドバイスをさせてください。
それは、日々の英語学習において、常に新しい言葉や表現に触れることの重要性です。
継続的な学習と練習を通じて、自然と多様な表現が使えるようになることを願っています。
そして、次回のスピーキングテストで、あなたの進化した英語力がしっかりと評価されることを心から祈っております。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?