アメリカで賃貸契約する際に気をつけるべきこと

こんばんは。長い時間をかけて物件を探し、ようやく契約まで漕ぎ着けました。東京で賃貸探しをするのと比較して5倍くらい大変でした。。。これから家探しをする人に向けて、気をつけるべき点をメモに残しておきます。

良い物件は秒で売れてしまう。見つけた瞬間に押さえるべき
2月くらいに友人より「3人のシェアハウスで1人$1,000のところ紹介するよ〜」と言われ、3月ごろに連絡をしたらもう取られていた。その他、いい物件は秒で売れてしまう。
住みたいマンションの大体の価格帯をあらかじめ調べておいて、予算に引っかかりそうなものはすぐに連絡を!私は在校生から引き継げる物件リストに新しいものが追加された瞬間通知を飛ばすようにしていました。(Google App Scriptで自動でメールを送るようにプログラムを組んでも良いと思います。)

管理人にちゃんとした人であることを示す
管理人からしたらアジアから来る謎の女子に貸すわけで、自分たちがちゃんとした人()であることを示す必要があります。残高証明、合格通知書の他、引き継ぎ元の在校生に「確かにこの人たちに物件を引き継ぐ意思がある」等一筆描いてもらい、その書類を提出しました。

契約前の確認事項一覧
ルームメイトと話し合って以下の事項を管理人に確認しました。

  1. What are some of the routined maintenance done by the building staff? How about the maintenance of the unit itself? Who do we contact if something goes wrong in the apartment?

  2. What are some of the rules of XXX that we need to be aware of? (Noise, common space usage, etc.)

  3. What are the visitor's rules for XXX? How long can one’s visitor stay without informing the building staff and landlord? Or does everyone have to register regardless of length of stay?

  4. What’s the deposit and what’s the stipulation to get it back at the end of the lease?

  5. Confirming that the apartment will be professionally cleaned before we move in?

  6. What is the usage policy for facilities during COVID? (just in case)

  7. What’s the penalty for breaking the lease and do you allow subletting?

  8. Date & account for rent payment

その他、契約書はネイティブの友人達に気になる点がないか確認してもらいました。

デポジットの支払い
入国より前にデポジットの支払いがやってくるので注意。私たちは北米に住むお互いの従兄弟に立て替えてもらいました。Wiseを使うと良いという説あり。

Good luck with your 物件探し!


おまけ
私の英語をいくつか(というか大々的に)ルームメイトに直されたので、勉強のために貼っておきます。

私「私たちXXXに決めたので、もう(不動産屋さん)で探す必要は無くなりました、お時間ありがとうございました。」
We're really sorry to tell you this, but we've luckily got a lease from our close graduates. So we don't have to find a lease anymore, and we'd like to cancel the online visiting tour so that we won't take your time for no reason. Thank you for all of your time and consideration, we're lucky to have you as a guide to (地名)!

👇訂正後
We're really sorry to tell you this, but our seniors have kindly passed on their lease to us and we've just managed to secure it. As such, we will end our search here, and we'd like to cancel the online visiting tour so that we don't take up any more of your time.
Thank you so much again for all of your time and effort in helping us find a suitable lease. We were so lucky to have your help and support and we'll be sure to pass on your contacts to our other classmates who are still searching for accommodation.

ためになったねえ😹

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?