見出し画像

3 good things 2/6

1.Eiken
The result of the Eiken grade Pre-1 was announced today. Luckily I passed the first round. The final round will be an in-person interview. My speaking skills are still needed to improve, but I am happy because I got the feeling that my efforts paid off.

1.英検
今日、英検準1級の結果が発表されました。 幸いなことに、私は1次試験に合格しました。 2次試験は個人面接になります。まだまだスピーキング力の向上が必要ですが、努力が報われた気がして嬉しいです。
 
2.Got an order
I received an order to write an article about how to study English. I have been looking for opportunities to work as a freelance online for a few years because I want to move abroad.  It might all start with doing this work.

2.お仕事の受注
英語の勉強方法についての記事を書くお仕事を受注しました。海外に移住したいので、数年前からオンラインでフリーランスとして働く機会を探しています。この仕事をすることが、きっかけになるかもしれません。

3.Keema curry
My wife cooked keema curry for dinner to celebrate my result.  A sunny-side up and eggplant sauté were beautifully on it. It was yummy and she made me happy.

3.キーマカレー
私の試験結果のお祝いに、妻が夕食にキーマカレーを作ってくれました。目玉焼きと茄子のソテーが綺麗にのっていました。おいしかったし、彼女は私を幸せにしてくれました。

Thank you for reading,
David

Keema curry


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?