見出し画像

3 good things 1/30

1.A busy day
It was hectic for work today because I had to visit 2 city offices. The one is in Kawasaki city, and the other is in Katsushika ward. Means that I had to travel long distances. However, I like being busy rather than having free time because time flies very fast.

1.忙しい1日
今日は2つの市役所を訪問しなければならなかったので、仕事で忙しかったです。一つは川崎市、もう一つは葛飾区です。 長距離を移動しなければならなかったということです。しかしながら、私はヒマより忙しい方が好きです。なぜなら時間が早く過ぎるからです。

2.A cake of HENRI CHARPENTIER
HENRI CHARPENTIER is one of the most famous sweets brands in Japan. They are also one of the top sponsors for Vissel Kobe, which is my favorite soccer team.
Their headquarter is located in Kobe, so I thought it was impossible for me to try their sweets. However, I found their branch near my house by chance. My wife bought their cake for me today. I really like it without thinking whether they are the official sponsor or not.

2.アンリ・シャルパンティエのケーキ
アンリ・シャルパンティエは、日本を代表するスイーツブランドのひとつです。私の大好きなサッカーチームであるヴィッセル神戸のトップスポンサーの1つでもあります。
本店が神戸なので、なかなか食べれないと思っていました。しかし、たまたま家の近くに支店を見つけました。今日、妻がケーキを買ってきてくれました。オフィシャルスポンサーかどうかに関わらず、とても気に入りました。

3.A birthday party
My family held a birthday party for me.
Many of my relatives were born in January!

3.誕生日パーティー
家族が私のために誕生日パーティーを開いてくれました。
私の親戚には1月生まれがたくさんいます!

Thank you for reading,
David

HENRI CHARPENTIER

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?