見出し画像

カエルに関するおとぎ話

むかしむかし、あるところに、お姫様が住んでいました。お姫様はとても美しくて優しいのですが、一つだけ欠点がありました。それは、カエルが大嫌いだということです。お姫様はカエルを見ると、ぎゃあぎゃあと叫んで逃げてしまうのです。

ある日、お姫様はお城の庭で、大切な指輪を池に落としてしまいました。お姫様は泣きながら、指輪を探しましたが、どこにも見つかりませんでした。すると、池からカエルが顔を出して、お姫様に話しかけました。

「お姫様、お姫様、泣かないでください。私が指輪を見つけてあげましょう。でも、その代わりに、私と一緒に遊んでください。」

お姫様はカエルを見て、ぞっとしましたが、指輪がとても大事だったので、仕方なく承知しました。

「わかったわ、カエル。指輪を見つけてくれたら、一緒に遊んであげる。」

カエルはうれしそうに、池に飛び込んでいきました。しばらくして、カエルは指輪をくわえて、お姫様の前に戻ってきました。

「はい、お姫様。これがお探しの指輪です。」

お姫様は指輪を受け取って、大喜びしました。

「ありがとう、カエル。これで私の指輪は戻ったわ。さあ、さようなら。」

お姫様はそう言って、指輪をはめて、お城に走って帰ろうとしました。カエルは慌てて、お姫様に呼びかけました。

「お姫様、お姫様、待ってください。約束を守ってください。私と一緒に遊んでください。」

お姫様はカエルの声を聞きましたが、振り返りもせずに、お城に入ってしまいました。カエルは悲しくて、池に戻ってしまいました。

その夜、お姫様はおいしいご飯を食べて、楽しくお話をして、眠りにつきました。すると、窓からカエルの声が聞こえてきました。

「お姫様、お姫様、開けてください。私はあなたと一緒に遊びたいのです。」

お姫様はカエルの声に驚いて、窓を開けてみました。そこには、池からやってきたカエルがいました。

「カエル、どうしてここにいるの?」

「お姫様、私はあなたと約束したのです。私はあなたの指輪を見つけてあげました。だから、あなたは私と一緒に遊んでください。」

お姫様はカエルの言葉に困りましたが、約束は約束だと思いました。仕方なく、カエルを部屋に入れてあげました。

「わかったわ、カエル。でも、あまりうるさくしないでね。」

カエルはお姫様に感謝して、部屋に入りました。カエルはお姫様のベッドに飛び乗って、お姫様のそばに寝ました。お姫様はカエルが嫌でしたが、我慢しました。

翌朝、お姫様が目を覚ましたとき、隣にはカエルではなく、とても美しい王子様が寝ていました。お姫様はびっくりして、王子様に尋ねました。

「あなたは誰?どうしてここにいるの?」

王子様は目を覚まして、お姫様に笑顔で答えました。

「私はカエルです。私は魔女に呪われて、カエルにされてしまったのです。でも、あなたが私をベッドに入れてくれたことで、呪いが解けたのです。」

お姫様は王子様の言葉に驚きましたが、カエルが本当に王子様だったと信じました。王子様はお姫様に求婚しました。

「お姫様、私はあなたに恋をしました。あなたは私と結婚してくれますか?」

お姫様は王子様の優しさと美しさに心を動かされました。そして、王子様のプロポーズを受け入れました。

「はい、王子様。私もあなたが好きです。私はあなたと結婚します。」

お姫様と王子様は幸せに結婚しました。お姫様はカエルが大嫌いだったことを忘れてしまいました。二人は仲良く暮らしましたとさ。めでたしめでたし。

(Bing)

Fairy tales about frogs

Once upon a time, there lived a princess. The princess was very beautiful and kind, but she had one flaw. It means that I hate frogs. When the princess saw the frog, she screamed and ran away.

One day, in the castle garden, the princess dropped her precious ring into a pond. While the princess was crying, she looked for the ring, but she couldn't find it anywhere. Then a frog came out of the pond and spoke to the princess.

"Princess, princess, please don't cry. I'll help you find the ring. But instead, please play with me."

When the princess saw the frog, she was horrified, but the ring was very important to her, so she reluctantly agreed.

"Okay, Frog. If you find the ring, I'll play with you."

The frog happily jumped into the pond. After a while, the frog returned to the princess with the ring in his mouth.

"Yes, princess. This is the ring you are looking for."

The princess received her ring and she was overjoyed.

"Thank you, Frog. Now I have my ring back. Now, goodbye."

So said the princess, and putting on her ring she began to run back to the castle. The frog panicked and called out to his princess.

"Princess, princess, wait. Keep your promise. Come play with me."

The princess heard the frog, but without looking back, she went into the castle. The frog was sad and he returned to the pond.

That night, the princess ate a delicious meal, they talked happily, and she fell asleep. Then she heard a frog sound coming from her window.

"Princess, princess, please open. I want to play with you."

The princess was startled by the frog's voice, so she opened the window. There was a frog that came from the pond.

"Frog, why are you here?"

"Princess, I made a promise to you. I found your ring. So you can play with me."

The princess was troubled by the frog's words, but she thought that her promise was a promise. Reluctantly, she let the frog into her room.

"Okay, frog. But don't make too much noise."

The frog thanked the princess and went into the room. The frog jumped onto the princess's bed and lay down next to her. The princess didn't like frogs, but she put up with it.

The next morning, when the princess woke up, there was not a frog lying next to her, but a very beautiful prince. The princess was surprised and she asked the prince.

"Who are you? Why are you here?"

The prince woke up and answered the princess with a smile.

"I'm a frog. I was cursed by a witch and turned into a frog. But when you put me in bed, the curse was broken."

The princess was surprised by the prince's words, but she believed that the frog was really the prince. The prince proposed to the princess.

"Princess, I have fallen in love with you. Will you marry me?"

The princess was moved by the kindness and beauty of her prince. And she accepted the prince's marriage proposal.

"Yes, prince. I love you too. I will marry you."

The princess and the prince were happily married. She forgot that the princess hated frogs. The two lived happily ever after. Congratulations!

(Bing)


よろしければサポートお願いします! いただいたサポートはクリエイターとしての活動費に使わせていただきます!