見出し画像

【和訳&解説】The Kid LAROI - NOT SOBER

この曲ではThe Lid LAROIとStunna GambinoとPolo Gがドラッグやそれに対処する苦しみなどの、人生の難しい関係について語っている。
2021年2月24日にLAROIがこのトラックのデモをリークし、Stunnaのバースの部分もミュージックビデオ撮影中の時期にリークされた。
2021年7月13日LAROIが公開予定のEPの一つであることをミュージックビデオの公開とともに認めた。


[Intro: The Kid LAROI]
This from the heart, I said, I'm on top, on top
Yeah

これは心から、俺は言った、なんとかやってるよ

Okay, hold up, baby, roll one
ちょっと待って、ベイビー、一本巻こう

Can we light it? Can we smoke one? Can we pour up?
火付けようか?一本吸えるかな?飲み物も入れていい?

Mix the Hennessy with the cola
ヘネシーとコーラを混ぜる

I feel better when I’m not sober
シラフじゃない時は気持ちがいい

[Chorus: The Kid LAROI]
Okay, hold up, baby, roll one
ちょっと待って、ベイビー、一本巻こう

Can we light it? Can we smoke one? Can we pour up?
火付けようか?一本吸えるかな?飲み物も入れていい?

Mix the Hennessy with the cola
ヘネシーとコーラを混ぜる

I feel better when I'm not sober
シラフじゃない時は気持ちがいい

[Verse 1: The Kid LAROI]
They tryna bring me down, gotta stay focused
あいつらは俺をひきづりこもうとしてる、集中しなきゃ

When I get sad, I get the Hennessy and pour up
へこんだ時は、ヘネシーを取って注ぐ

Fuck dirty Sprite, I get the liquor and the cola
色がついたスプライトなんかいらない、俺は酒とコーラを手に取る

And fuck my ex bitch, she did me dirty, I got no trust
そんで元カノも消えてくれ、彼女が俺を汚したんだ、俺は信用を失った

I was only young, but I learned that these hoes ain't shit
俺は若かっただけ、でもクソ女たちはまじでクソってことは学んだ

I gave you my all, and this the thanks I get?
俺は俺の全てを尽くしたよ、なのにこれが俺への感謝なのか?

I still can’t believe all of the things I did
いまだに俺がしたこと全てが信じられない

I still can't believe that you would leave like this
いまだに君がこんなふうに去ったことが信じられない

Traumatized from the shit I've seen in my life
人生で見てきたクソなことのせいでトラウマになった

Everything you see right now is the highlight
君が見ている全てがそのハイライトだよ

And no matter how hard I try
どんなに努力しても

Memories still living deep in my mind
思い出は心の奥底に眠ってる

I've seen my best friends change colors like a tie-dye
親友たちがタイダイのように色を変えてきたのを見てきた

But shout out to the ones that still with me, those are my guys
でも今でもそばにいてくれる奴らはまじで感謝、こいつらはマジ最高

And fuck everybody else that's just talking from the sidelines
そんで横から色々行ってくるだけの奴らはまじで消えてくれ

Seeing it and living it, bitch, there is a fine line
見てきて生きてきて、くそが、紙一重なんだよ

And R.I.P. my brother, never got to say bye-bye
R.I.P マイブラザー、サヨナラは言えなかった
*先輩であり親友でもあったJuice WRLDのこと

It gets hard, I know, believe it
辛くなってくる、わかってる、信じてくれ

I hope you find the help you're seeking
お前が探してる助けが見つかることを願ってる

I was down in Hell, believe me
俺は地獄の底にいた、信じてくれ

Packed up my bags and told the Devil, "I'm leaving"
鞄を持ち上げて悪魔に言うんだ、”じゃあな”

[Chorus: The Kid LAROI]
Okay, hold up, baby, roll one
ちょっと待って、ベイビー、一本巻こう

Can we light it? Can we smoke one? Can we pour up?
火付けようか?一本吸えるかな?飲み物も入れていい?

Mix the Hennessy with the cola
ヘネシーとコーラを混ぜる

I feel better when I’m not sober
シラフじゃない時は気持ちがいい

Okay, hold up, baby, roll one
ちょっと待って、ベイビー、一本巻こう

Can we light it? Can we smoke one? Can we pour up?
火付けようか?一本吸えるかな?飲み物も入れていい?

Mix the Hennessy with the cola
ヘネシーとコーラを混ぜる

I feel better when I’m not sober
シラフじゃない時は気持ちがいい

[Verse 2: Polo G]
Okay, hold up, I can’t fold up
よし、ちょっと待って、これ以上耐えられない

Be so sick, you lose a soldier, wanna throw up
めっちゃ病んでる、お前は兵士を失った、吐きそうだよ

I kept seein' all your pictures every time I scroll up
スクロールするたびに君の写真全部を見続けてしまう

Now when we see a nigga, get him, quick to let that pole bust
今は男を見たら、捕まえて、あの柱に叩きつけてやる

Cali cruisin’ in that i8 with the doors up
ドアが上がったi8に乗ってカリフォルニアをクルージング
*i8はBMWの高級モデル

Now we winnin', 'member back then, they never chose us
今は俺らが勝ってる、覚えてるかあの時、あいつらは俺らを選ばなかった

Now them bitches doin' backbends, givin’ throat up
今ではあのビッチたちは口で媚を売ってる

And I keep collectin' backends 'cause they owed us
俺は金を稼ぎ続けてる、だって俺らに借りがあるからな

I was really tryna find a way up in them streets lost
ストリートで彷徨ってる状況を抜け出す方法を探してた

Don't be in my feelings really, I just be in deep thoughts
俺の感情を邪魔するな、俺はただ思考の奥底にいるだけ

And it been fuck the opposites, no, we don't do the peace talk
成功者たちは消えちまえ、俺らは平和なことなんか言わない

Foenem come through rockin' shit, and that's another beat caught
仲間がカオスを抜けてやってくる、それがもう一つのビートだ

[Chorus: The Kid LAROI]
Okay, hold up, baby, roll one
ちょっと待って、ベイビー、一本巻こう

Can we light it? Can we smoke one? Can we pour up?
火付けようか?一本吸えるかな?飲み物も入れていい?

Mix the Hennessy with the cola
ヘネシーとコーラを混ぜる

I feel better when I’m not sober
シラフじゃない時は気持ちがいい

Okay, hold up, baby, roll one
ちょっと待って、ベイビー、一本巻こう

Can we light it? Can we smoke one? Can we pour up?
火付けようか?一本吸えるかな?飲み物も入れていい?

Mix the Hennessy with the cola
ヘネシーとコーラを混ぜる

I feel better when I’m not sober
シラフじゃない時は気持ちがいい

[Verse 3: Stunna Gambino]
I get lost up in my feelings in this Wraith, so I just look at the stars
ロールスロイスの中の感情に迷い込んだ、だからただ星を見てる

Like, "Goddamn, we done made it this far"
”マジかよ、俺たちこんなとこまで来たのか”みたいな感じで

This shit a blessing, nigga
マジでついてるぜ

'Cause I remember we was broke, they weren't messin' with us
だって俺らが壊れて、誰にも相手にされなかったのを覚えてるから

I had to make my own way, I manifested, nigga
俺は俺の道を生きなきゃいけなかった、やってみせたんだよ

I dropped two-fifty on a Urus, ain't no Tesla, nigga
俺はランボルギーニに250,000ドルを使ったぜ、テスラじゃなくてな

And it's still fuck the opps, I just don't be addressin' niggas
そんでまだ成功者たちは嫌いだぜ、俺はとにかく何も言わない

The feds screamin' out indictments, they collectin' niggas, mmm
FBIは逮捕がなんだ騒いでる、あいつらがみんなを捕まえてる

Left me heartless, but I'm glad that it's over
冷酷に鳴らしてくれ、正直それが終わって嬉しいぜ

No more cryin' on my shoulder
俺の方ではもう泣かせない

Pour up the Hennessy 'cause I hate bein' sober, mmm
ヘネシーを注ぐぜ、だってシラフでいるが嫌いだから

[Chorus: The Kid LAROI]
Okay, hold up, baby, roll one
ちょっと待って、ベイビー、一本巻こう

Can we light it? Can we smoke one? Can we pour up?
火付けようか?一本吸えるかな?飲み物も入れていい?

Mix the Hennessy with the cola
ヘネシーとコーラを混ぜる

I feel better when I’m not sober
シラフじゃない時は気持ちがいい

Okay, hold up, baby, roll one
ちょっと待って、ベイビー、一本巻こう

Can we light it? Can we smoke one? Can we pour up?
火付けようか?一本吸えるかな?飲み物も入れていい?

Mix the Hennessy with the cola
ヘネシーとコーラを混ぜる

I feel better when I’m not sober
シラフじゃない時は気持ちがいい

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?