見出し画像

October 10, 2022: Delivery Locker, PUDO, Terrible Experience! (宅配ロッカー、PUDO、ひどい目にあう!)

I had a terrible experience with a delivery locker service. It was the PUDO delivery service offered by Packcity Japan. I bought a product from Amazon online and chose to pick it up at a PUDO locker at a Seven-Eleven store near my home. I had no choice other than PUDO since it was too big for Amazon Hub Locker to accept. After I ordered, I kept checking the shipping status. The following day, I found it placed in the PUDO locker. So, I expected to receive a pick-up code within one or two hours. I waited and waited, but it never came. I lost my temper and called the Seven-Eleven store. But it told me that PUDO was outside its control and asked me to call Yamato’s delivery man. I was reluctant to call him. Then, he went to the locker and found the pick-up code was not sent out due to a system error. In the long run, he delivered it to my home in person. It wasted the whole day for me.

 セブンイレブンのPUDOでひどい目にあいました。アマゾンで買った商品の配達先を近所のセブンイレブンにあるPUDOに指定しました。PUDOを使った理由は、商品のサイズが大きすぎて、Amazon Hubロッカーへの配達が不可になったためです。注文後、アマゾンのサイトで配達状況の確認を続けました。翌朝、サイトで商品がPUDOのロッカーに入ったことを確認しました。なので、1、2時間もすれば、引き取り番号の通知メールが届くと期待したのです。
 ところが、待てど暮らせどメールが届きません。業を煮やして、セブンイレブンに電話をしたところ、PUDOは店の管轄ではないので、配送業者のヤマトに連絡するようにと説明されました。仕方なく、配達員に電話すると、配達員がロッカーに足を運んで確認しました。その結果、商品はロッカーに入っているが、システムエラーで引き取り番号が発信できていないことが分かりました。そして、商品は配達員に家まで届けてもらいました。
 二度とPUDOは使いません。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?