見出し画像

April 28, 2022: Sanma san's Family Jimmy Onishi, Comedian and Painter,(さんまさんファミリー、ジミー大西、お笑い芸人兼画家、明石家さんま)

 Akashiya Sanma san has a lot of weird colleagues. One of them is Jimmy Onishi. He is a comedian and painter. His career as a comedian began when he met Akashiya Sanma san. Sanma san brought out his talent in comedy. His quick gags made him a star.
 He always does a good job when he interacts with Sanma san. He keeps on doing his gags. One of his best performances was on the TV program 'Quiz Hexagon' in 2008. I have still sometimes watched it on YouTube to laugh at it. He was also on the comedy show 'Sanma no Chuzaisan'. His interaction with Sanma san was so funny as to make me laugh very much.
 He also showed off his skill on the TV program Chimata no Hanashi. He interacted with Shofukutei Tsurube san there. His talk was so funny as to impress Tsurube san.
 He must have learnt a lot from Sanma san. Comedy always makes me happy.

 明石家さんまさんには多くの仲間がいます。その一人がジミー大西さんです。ジミーさんの芸人の人生は、明石家さんまさんとの出会いから始まります。さんまさんに才能を引き出され、一発ギャグを身に付けて売れっ子になります。
 ジミーさんは、さんまさんと絡んだ時にギャグを連発して、能力を発揮します。中でも、フジテレビのクイズヘキサンゴンでの二人の絡みは最高です。何度みても大笑いします。ジミーさんは、吉本興業の「伝説の一日」の「さんまの駐在さん」にも出演され、大笑いさせてくれました。
 ジミーさんは、「チマタの噺」でも腕を見せてくれました。笑福亭鶴瓶さんとの絡みでした。その場をリードするほどに、ジミーさんの話が面白かったです。鶴瓶さんが賞賛するほどでした。
  きっと、さんまさんから多くのことを学んだのでしょう。笑いのお陰でボクは幸せです。 






この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?