February 2, 2022:ファミリーマート、変身、デジタルサイネージ (FamilyMart, Transformation, Digital Signage)
I have visited a FamilyMart store a few times a month to buy my lunch. Whenever I visit the store, I have chosen the same items, chocolate buns or pasta, for three years or more. The store has not changed its lineup so much. But, it introduced digital signage in front of a checkout counter which amazed me a lot. It has a large screen and beautiful content. A survey shows that the viewer rate of the signage is 70% which is higher than that of ads on trains, and the customers who saw messages on the signage are 1.6 times more motivated to buy than those that did not see it.
Digital signage has drastically changed the image of the store. A Seven-Eleven store appears to be old-fashined.
月に数回、ファミリーマートに行きます。ほとんどはランチの買物です。買うモノは常に、チョコパンかパスタに決まっています。このパターンは3年以上続いています。ファミマのラインアップのあまり変わりませんが、レジ前のデジタルサイネージには圧倒されました。画面が大きく、画像の美しさに、思わず見入ってしまいます。ある調査によると、サイネージの視認率は70%におよび、電車などの交通広告よりも高いそうです。また、サイネージを見た顧客の購買意欲は、見ない人の1.6倍高いようです。
このサイネージの導入で、ファミマの印象が変わりました。セブンイレブンが古くさく見えます。
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