見出し画像

October 13:Tukai! Akashiya TV, Yoshimoto’s New Comedy Show (痛快! 明石家電視台、吉本新喜劇)

I have some Kansa-local TV comedy shows I always watch on TVer. Among them is the Tukai! Akashiya TV, which I love to watch the most. It had been on air on Monday night. But it is on air on Sunday afternoons from October.
The first episode featured Yoshimoto's New Comedy Show and had many of the show's members. Of them were Koji Yanagi and Takashi Obitani, whom I was glad to see. They were regular comedians on the shows I had watched in my childhood. They made me laugh a lot. They are already 80 and 72 years old, respectively but look full of energy. I see Yanagi san sometimes and Obitani san often on the shows aired on TV. They look fine in their personal lives, too. In particular, Obitani san is still the same. He seems to go out with the female members but makes a lot of mistakes that make me laugh. He is such a rough but slow driver that it takes too long to reach a destination.
In addition to them was featured Yumi Suenari. I laughed a lot at seeing the 76-year-old comedy actress lifted in their arms by young comedians to take off her long boots.
I hope they continue to make me laugh.

 TVerで関西ローカルのお笑い番組をよく見ています。中でも、「痛快!明石家電視台」の大ファンです。この番組はいままで月曜の深夜にやっていたのですが、10月からは土曜の午後に放送されています。
初回放送では、吉本新喜劇が特集され、多くの新喜劇メンバーが参加されていました。その中に、やなぎ浩二と帯谷孝史の大ベテランもいらっしゃいました。お二人は、ボクが子どものころの新喜劇には欠かせない存在で、よく笑わせてもらいました。やなぎさんが80歳、帯谷さんが72歳になられましたが元気そうです。テレビで放映される新喜劇でやなぎさんを時々拝見します。帯谷さんは度々拝見します。
 お二人はプライベートでも元気のようです。特に帯谷さんは昔と変わらず、劇団の女性メンバーとよく遊びにいかれるようです。でも、ヘマをして笑わせているようです。車の運転が荒いのに遅いので、目的地に着くのに時間がかかるそうです。この他、75歳の末成さんも出演されていました。楽屋で、若手座員が末成さんを抱きかかえて、ブーツを脱がす場面では大笑いしました。
 これからも、大ベテランの笑いに期待です。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?