見出し画像

February 11, 2023: Wedding Anniversary, Incident on the Wedding Day(結婚記念日、結婚式の出来事)

Today is my 37th wedding anniversary. That wedding day was so cold that it snowed. We had a wedding ceremony in the morning and a party in the afternoon. The party was exciting. After the party, we had a second party with friends and colleagues of my wife and me. It was more exciting, and the excitement did not die down. So we moved to our apartment for a third party. It was one of the most enjoyable days of our life.
But my parents, sister and relatives had a hard time that day. After the wedding party, they were changing their clothes to go back to Kyoto. Then, they found that they had no shoes. They hurried and looked around many times, but could not find them. They also asked the hotel staff for help, but still could not find them. So they considered what to do and decided to return to Kyoto with slippers.
They got white slippers with the name of the hotel. Then they took a taxi from the hotel to JR Tokyo station, a Shinkansen from Tokyo to Kyoto, and a taxi from JR Kyoto station to their homes. They must have been very embarrassed at the centre of attention. It was the following day that my wife and I were aware of the incident. Opening a bag, we found a lot of shoes.

 今日は37年回目の結婚記念日です。式当日は、雪が舞うほど寒い日でした。午前中に結婚式を終え、午後から結婚披露宴でした。披露宴は、ボクの友人のスピーチなどで盛り上がり、楽しい一日でした。その後、僕たち夫婦の友人だけで二次会をしました。これもおおいに盛り上がり、興奮が収まらず、ぼくたちの家で3次会をしました。おかげでボク夫婦は楽しい日を過ごせたのですが、その裏では、京都から来ていたボクの家族がとんでもない目にあっていたのです。結婚式を終えて、ボクの家族も着替えて帰ろうとした時、自分たちの靴がないのに気づいたのです。慌てて、探し回ったのですが、でてきませんでした。ホテルの人にも頼んで探してもらったのですが、それでも出てきませんでした。どうやって、京都へ帰るかを思案の結果、ホテルからスリッパを借りて、京都まで帰ったそうです。ホテルから東京駅までのタクシーの中、新幹線の中、そして京都駅から家までの間、ずっと白いスリッパで移動したそうです。そのことにボクたちが気づいたのは、結婚式の翌日でした。鞄のなかのを開けると、京都の家族の靴がどっさりと入っていました。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?