見出し画像

February 5, 2023: Comedy Duo, Daian(お笑いコンビ、ダイアン)

Lately, I have been watching a lot of comedy shows on TVer that are just for the Kansai area. Among them is "Today is Daian's Day! Season 2", which has now fascinated me. The host is Daian, a comedy duo of Yusuke and Tsuda. It shows me that they are very close. Above all, I can see that Tsuda is very dependent on Yusuke. About a month ago, when Yusuke took a break from his bad health, Tsuda alone hosted the show. At that time, Tsuda seemed to miss his partner very much and presented the show with a worried voice. When Yusuke returned to it, Tsuda seemed very happy. He was full of life and energy when he was with Yusuke. Seeing them close makes me happy, too.
Yusuke changed his stage name from Yusuke Nishizawa. He was prompted to do so by a fortune teller on another TV show for his success with Tsuda. I hope for their further success.

 Tverで関西のお笑い番組をよく見ます。その中で、最近気に入っているのが、『本日はダイアンなり!シーズン2』です。この番組を仕切っているのがユースケと津田の芸人コンビ・ダイアンです。この番組を見ていると、このコンビがものすごく仲が良く、テレビの画面からもそれが伝わってきます。特に、津田さんがユースケさんをすごく頼りにしています。最近、ユースケさんが体調不良で、休養していました。その時に、関西で放送されているダイアンの番組を津田さんが仕切っていました。その時の、津田さんがすごく寂しそうで、かつ不安そうな表情していました。また、ユースケさんが番組に復帰した時は、めちゃくちゃ嬉しそうでした。声といい顔の表情がまったく違いました。ダイアンの仲の良さをみていると、こっちまでうれしくなります。

 ユースケさんは、別の番組で、津田さんと成功するために改名を進められ、西澤 裕介からユースケに改名しました。さらなる活躍を期待したいです。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?