見出し画像

March 25, 2022:3月22日、節電、さんまさん (March 22, Power Saving, Sanma-san)

 March 22 was mentally and physically a cold day. It was the day when the government and Tokyo Electric Power Company called on households and workplaces to conserve energy. I began to work in my workroom around 8:00 a.m. without using a heater. The temperature was around 18℃. I wore more layers than usual and draped two blankets. It was still cold, and I missed a heater. But I managed to abstain from it. Instead, I had so much tea and hot water that I was full.
 Immediately after finishing my work, I took a bath to warm my body from inside. I had brandy after dinner and went to bed at 21:00. In the bed, I laughed at Sanma-san’s YouTube videos. I managed to spend the day without a heater.
 The best three measures to spend a cold day without a heater are taking a bath, going to bed and laughing. In particular, laughing had a significant impact on me.

 3月22日は身も心も寒い日でした。政府と東京電力が節電を要請した日です。自室で8時頃に、エアコンなしで仕事を始めました。室温は18度でした。服を着込み、毛布を2枚掛けて仕事をしました。寒かったです。エアコンが恋しくなりましたが、我慢しました。代わりに、紅茶や白湯を一杯飲んだため、おなかが一杯でした。
 仕事を終えてすぐに、お風呂に飛び込みました。ようやく体が芯から温まりました。夕食後にブランデーを飲んで、9時にはベッドに入りました。ベッドで、さんまさんのYouTubeビデオを見て笑って寝ました。
 寒い冬の三大対策は、風呂、布団と笑いでした。特に、笑いは大きな効果がありました。


東京電力使用率


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?