見出し画像

April 24, 2022: iPad Air2, Failure, Replacement (iPad Air2、故障、買い替え)

 My iPad Air2 broke down at last. It sometimes turned on but sometimes not. Even if it turned on, it immediately turned off. I was forced to give it up and began to look for an alternative. I could not live without a tablet.
 As a first candidate, I checked a new iPad. It costs 39,800 yen and has good quality. Second, I considered NEC's android tablet. It costs around 30,000 yen but has poorer quality than the iPad. I can get the iPad for additional 10,000 yen. Third, I checked Amazon Fire. It costs only 10,000 yen but has a lot of inconveniences due to its operating system.
 After debating which one to buy from these three tables, I consulted with my boss and was told not to waste money on a cheap item. As a result, I decided to buy the iPad.

 iPad Air2がついに壊れました。電源が入ったり入らなかったり。電源が入ったとしても、すぐに切れてしまいます。こうなるとさすがに、使えない。タブレットなしの生活は考えられないので、次のタブレットを検討しました。
 最初に、新型iPadをチェックしました。価格は、39.800円で、品質も良いです。次に、NECのアンドロイドタブレットを検討しました。3万円前後で買えますが、品質面ではiPadに劣ります。最後に、Amazon Fireを検討しました。たった1万円くらいで買えるのですが、独自のOSのため、不都合が多そうです。
 この3つのどれにするか迷ったので、ボスに相談したところ、「安物買いの銭失い」をしないようにと言われました。最終的に、iPad買うことにしました。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?