見出し画像

December 29, 2021:仕事納め、予感、デジタル化 (Last Working Day, Hunch, Digitization)

 Yesterday was the last working day of the year. I expected that I could finish the day without a rush job. But, my expectation was disappointed. I was suddenly required to revise the business plan for the next year and was busy all day.
 I had had an appointment for a health consultation on the day. But as I had had a strange feeling, I had cancelled it. It proved right.
 I always follow my hunch since it is more reliable than logical thinking. It is one of the mysteries of human feelings. Human beings have developed it through dialogues with nature over thousands of years.
 Digitization has made our lives easy. But it is hardly possible to digitize intuitive guess like a hunch. We have to get back to nature and raise human sensitivity.

 昨日は、仕事納めの日でした。急ぎの仕事もなく、無事一日を過ごせると思っていたら、大どんでん返しがありました。急に、来期計画の見直しが入りました。これで、大忙しの日になりました。
 この日は健康相談の予約を入れていたのですが、嫌な予感がして、キャンセルしました。この予感があたりました。
 ボクはいつも直感を大事にします。論理的に考えたよりも頼りになります。直感は人の不思議な感覚の一つです。人は何千年にも及ぶ自然との対話の中で、この感覚を養ってきました。
 デジタル化が進み、生活は便利になっていますが、予感や直感などの人の感覚をデジタル化することはほぼ不可能です。自然に触れ、人間らしい感覚を研ぎ澄ますことが求められていように感じます。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?