見出し画像

第10回耽楽的楽曲紹介 これが俺の「ハード」だ!

第23回_東岩槻帰還後_録音中断_ついでに楽曲紹介_2024.6.17|耽楽的音声記録 (note.com)より。
実家でのレコードコレクションの記録を経て改めて自分の好きな音楽を実感してご紹介する2曲。

Wildflowers | Meagan Aversa (bandcamp.com)
カナダトロントのグループ。重めの音に抽象的で様々な物語が連想できそうな歌詞をゆったりと歌う。他の曲も安易な表現に妥協しない姿勢が感じられて良いです。

Drifting off into the fog I must go
霧の中で眠りに落ちる、行かないと
I’ll creep out while you are sleeping
君が寝てる間に這い出るよ
Through the crack in your window
君の家の窓の隙間から
And hide beneath a park bench
そして公園のベンチの下に隠れる
In a neighbourhood I don’t know
誰も知らない場所の
Until the tension pins me down
緊張が私を動けなくさせるまで
And forces me to grow
それも自分を大人にさせてくる

I can never stay too long
長居はできない
Always somewhere I’ve got to be
いつもどこかにいなければならない
But I just feel so see through
だけどどこにいても透けて見える気がするの
When you’re looking like that at me
君が私を見てる時みたいに

Because you are the beds of roses
君はバラの花壇で
I am the blood and gore
私は血と流血
You are the calm before
君は嵐の前の静けさで
I am the storm
私は嵐だから

When you set your sights on something
君は何かに狙いをつけたら
It just ends up being yours
結局は自分のものにしてしまう
It’s been that way since you were sat
On your childhood home’s porch
君が子供の頃、家のポーチに座ってた時からずっと
You swear that you still haven’t
君はまだ
Given up on your dreams
夢を諦めてない
But that baseball diamond’s looking haunted
だけどあの野球のダイアモンドには幽霊が出そう
And your bones are getting weak
それに君の骨は弱ってきてる
I asked if you think there’s a heaven
天国はあるのかと尋ねたら
You said “sure, there has to be”
「もちろん、あるはずだよ」と君は答えた
And I hate to admit I’m jealous
そして嫉妬を認めたくはないけど
You believe in something you can’t see
君は目に見えない何かを信じてる

Because you are the beds of roses
君はバラの花壇で
I am the blood and gore
私は血と流血
You are the calm before
君は嵐の前の静けさで
I am the storm
私は嵐だから

And you are the strangers names
君は知らない人の名前
Etched into a rotting tree
朽ち木に刻まれた名前
You are the wildflowers
君が野の花なら
I am buried underneath
私はその下に埋まってる
You are the wildflowers
君が野の花なら
I am buried underneath
私はその下に埋まってる


Glun la EP | Marie Louise (bandcamp.com)
東京のバンド。こちらも重めの音とスローな歌詞の組み合わせによる情感が片倉好み。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?