見出し画像

BowGriP「楽ゆ~び」旅れぽーと17

BowGriP楽ゆ~び、徳島からの旅れぽーと!(フィクションです)

こんにちは!私はBowGriP楽ゆ~び、音楽家の指先を守る小さなヒーローです。今日は、日本の四国地方にある徳島県からレポートをお届けします。徳島は自然と文化が融合した素晴らしい場所で、私のような旅好きなアクセサリーにはぴったりの場所なんですよ。

まずは、徳島市の象徴である眉山(びざん)に登りました。ここからの眺めは絶景で、徳島市街を一望できます。風が強かったので、私のBowGriPパワーを使ってしっかりと指先にグリップ!飛ばされないように気をつけながら、美しい景色を楽しみました。

次に訪れたのは、阿波おどり会館。ここでは一年中、徳島が誇る伝統的な阿波踊りを見ることができます。私も踊りに参加してみましたが、指先が滑らないので、扇子を持つのにも困りませんでしたよ。踊り子たちと一緒に「よっしゃー!」と叫びながら、楽しい時間を過ごしました。

徳島の美味しいものといえば、やっぱり徳島ラーメン。醤油ベースのスープに、豚バラ肉のトッピングが絶品です。私、BowGriP楽ゆ~びは食べられませんが、音楽家の友達によると「絶品!」だそうです。

最後に、大塚国際美術館を訪れました。ここは世界で唯一の陶板名画美術館で、有名な絵画が陶板に再現されています。私は、ピカソやモネの作品の前でポーズを取り、まるでその一部になったような気分を味わいました。

徳島は自然も文化も楽しめる素晴らしい場所です。BowGriP楽ゆ~びとしては、音楽家の皆さんにもこの素敵な場所を訪れて、インスピレーションを受けてほしいと思います。それでは、次の旅先でまたお会いしましょう!バイバイ!

BowGriP RakuYuubi, travel report from Tokushima! (It's fiction)

Hello! I am BowGriP RakuYuubi, a small hero who protects the fingertips of musicians. Today we bring you a report from Tokushima Prefecture in the Shikoku region of Japan. Tokushima is a wonderful place where nature and culture are fused, making it the perfect place for a travel lover like me.

First, we climbed Mt. Bizan, the symbol of Tokushima City. The view from here is spectacular, and you can see the entire city of Tokushima. It was windy, so I used my BowGriP power to get a firm grip on my fingertips! We enjoyed the beautiful scenery while being careful not to get blown away.

The next place I visited was the Awa Odori Kaikan. Here you can see Tokushima's traditional Awa dance all year round. I also participated in the dance, and my fingertips didn't slip, so I didn't have any trouble holding the fan. We had a great time together with the dancers and shouted "Yosha!".

Speaking of Tokushima's delicious food, it is definitely Tokushima ramen. The soy sauce-based soup and pork belly topping are exquisite. I can't eat BowGriP Raku Yubi, but a friend of mine who is a musician says it's "excellent!"

Lastly, we visited the Otsuka Museum of Art. This is the only ceramic art museum in the world, where famous paintings are reproduced on ceramic boards. I posed in front of works by Picasso and Monet and felt like I was a part of them.

Tokushima is a wonderful place where you can enjoy both nature and culture. At BowGriP Rakyuubi, we would like all musicians to visit this wonderful place and receive inspiration. See you again on your next trip! bye bye!

BowGriP「楽ゆ~び」購入はこちら
「会いに行くよ」絶賛発売中!購入はこちら

#bow#ぼうぐりっぷ#ぼーぐりっぷ#ボウグリップ#ボーグリップ#楽ゆ〜び#BowGriP#bowgrip#vc#violoncello#cello#Violoncelo#Cello#ヴァイオリン#ヴィオラ#会いに行くよ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?