見出し画像

私にとっての機織り (Weaving for me)

私にとって「機を織る」ということは「自分自身と向き合うこと」であり、織り上がる織物は「自分の鏡」であり、「自身の写し」であるかのように感じています。
言葉でうまく表現するのが難しいのですが、私は「この世界と一緒に歌いたい」と心の底から渇望していた時期がありました。でも、どうすれば一緒に歌えるのかがずっと分からなかったのです。
だから、初めて機織りに出会ったときは、「やっと見つけた!」「こうすれば一緒に歌えるんだ!」と喜びました。
織っている間、私は色糸たちと一緒に歌を歌っている感じがしています。私自身の意識がこの世界の中に溶けこんでいくような、とても楽しく、幸せな時間です。
この世界の美しさを織りで表し、多くの人々に伝えていきたいです。

For me, "weaving" means "facing myself," and I feel as if the textiles I weave are "a mirror of myself" and "a reflection of myself”.
It is difficult to express well in words, but there was a time when I craved from the bottom of my heart to sing with this world. But I always didn't know how to sing with them.
So when I first met weaving, I thought, "I've finally found it! I can sing together this way!" I was so happy.
While weaving, I feel like I am singing a song with the colored threads. It is a very enjoyable and happy time, as if my own consciousness is melting into this world.
I would like to express the beauty of this world through weaving and share it with as many people as possible.


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?