見出し画像

摂津酒造跡で At the site of Settsushuzo

コロナも少し落ち着いたようですので、日本ウィスキー発祥の地として名実ともに有名な、摂津酒造跡(現、神ノ木公園 住吉区)に以前 顕彰碑を建立致しました 栄えあるメンバーに加えていただき名誉なことです
今回は伸びた雑草の草刈りと、集まった機会にセミナーを開催されました
私も当時の話するセミナーでお話しさせていただきました
Corona seems to have calmed down a little, so it's an honor to be added to the prestigious members who previously erected a memorial monument at the site of Settsushuzo (currently Kaminoki Park, Sumiyoshi Ward), which is famous both in name and reality as the birthplace of Japanese whiskey. is
This time, a seminar was held on the occasion of mowing the growing weeds and gathering.
I also spoke at the seminar I was talking about at that time.

画像1

ニッカウィスキー佐久間チーフブレンダーやマスターオブウィスキーの担当社員の佐藤氏も合わせて、なかなか豪勢なセミナーでした(緊張しますね)
Nikka Whiskey Chief Blender Sakuma and Mr. Sato, the employee in charge of Master of Whiskey, were also involved in the seminar, which was quite a big one (I'm nervous).

無事、草むしりも勉強会も終了できました 代表の森田夫妻ありがとうございました
Weeding and study session were successfully completed. Thank you to Mr. and Mrs. Morita, the representatives.

帰路の途中、ひとりお疲れ様会を阿倍野で大好きな「明治屋」さんで致しました ウィスキーのあとは日本酒でしたね
On the way back, we had a one-man party at Abeno's favorite "Meijiya". After whiskey, it was sake.

画像2