見出し画像

【行った国 その34)台湾 中華民国】やっと台湾新幹線に乗れました。。。

この国には三年前にバンコクの会社の仕事で行きました。行き先はLCDディスプレイの買い付け交渉で行った台南と台北でした。初めて台湾新幹線にも乗れました。

画像4

画像3

じつは15年以上前に某重工の三原工場で日本🇯🇵連合のこの新幹線の売り込み作戦会議が開催された際に幹事会社の某物産の招きで参加して以来、関わりを持っていましたが15年経って漸く乗ることが出来ました。

乗心地は横揺れの激しいJR東海の新幹線より良く駅員さん達も親切かつきびきびとした態度で勤務しているのを見て感心しました。

画像3

当時、私達の台湾行きは、台湾人の邱(キュウ)さんにいつもお世話になりました。土産には高級カラスミを沢山いただいた覚えがあります。

<<後日談>> 三回目の台湾は2018→2019年のカウントダウン花火を観に台北に家族旅行した時です。この年の大晦日は生憎の雨空、101タワーの花火も曇ってイマイチでした。

画像2

Visited Country Part 34)

Taiwan
Republic of China

I went to this country with a job of the previous working company in Bangkok this year. The destination was Tainan and Taipei, which was for buying and negotiating LCD display. Then , I was able to ride the Taiwan Shinkansen for the first time. Actually I had a relationship with this duper express train since I participated in the Mihara factory of a heavy industry at the invitation of a certain product of the manager of this shinkansen when this bullet train selling strategy meeting was held over 15 years ago I was able to get on after a while.

Riding feeling was better than the Shinkansen of JR Tokai where the rolling shock was intense and the station staff were also impressed by watching them working with a kind and snappy attitude.

At that time, our Taiwan journey was always indebted to Taiwanese Mr. Kyu. I have a lot of memorable luxury karasumi for souvenirs.



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?