見出し画像

【行った国 その11)イラク共和国‎ IRAQ 🇮🇶】危なかった!もう少しで投獄ムチウチの刑に。。。

この国に行ったのは未だサダムフセインが統治していた頃でした。二カ月かけて当時戦地だったバスラを除きイラクの主要都市を北から南に四駆で移動して見て歩きました。同行者は同僚の日本人とイラク通信庁幹部(お目付役部門の)でした。

画像1

エピソードその1
サマワにある有名モスク🕌内部を見学していた時に私服の人に呼び止められコーランの最初のところを言ってみろ!と恫喝されました。(モスク🕌には原則イスラム教徒でない私達は入れません。)その時、四駆を運転していたアルメニア人の運転手に助けられました。彼はモスクの監視役に『この日本🇯🇵人はまだ改宗したばかりでナマズは覚えきれてない。』と笑いながら言ってくれ、彼の機転で私のムチウチ投獄の刑は回避出来ました。あれ以来アルメニアの人には足を向けて寝れません。生きてるうちにアルメニア🇦🇲に行ってお礼をしたく思っています。

エピソード その2
漸く帰国出来る日になりバグダッド空港に着き搭乗口での最終検問で急に「局部」を検査官に握られニタットされました。私もあちこち行きましたがこの身体検査方法はあれ以前、以後ともに、ここの空港だけでした。

そんな危険な国イラク🇮🇶ですが、最近日系エンジニアリング会社が超大型プロジェクトを成約したと日経で報道がありました。

画像2

次回はイラン🇮🇷をご報告します。

Visited Country Pat 11

Republic of Iraq
‎الجمهورية العراقية (Arabic)
‎كۆماری عێراق (Kurdish)
IRAQ 🇮🇶

I went to this country when Saddam Hussein was still ruling. It took a couple of months to drive and saw most of the town except Basra which was a battle field at that time. The accompanying person was Shishido-kun and that communication agency executive (of the unknown 's department).

Episode Part 1
When I was watching inside of the famous mosque in Samawa, Someone ask pray the first sentence of the Quran who suddenly stopped by me ! I was threatened. (In principle we can not enter the mosque.) At that time, I was helped by the Armenian driver who accompanied me. "This Japanese citizen has just converted, and the first sentence can not remember. "He said with laughter to someone nearby me.His tactics prevented my sentence of impatience imprisonment. I have not been able to sleep because I respect to the Armenian people since then. I will go to Armenia while I alive and I will say to them thanks for your grate help that time .

Episode Part 2
The inspector grabbed the my important bottom part at the boarding gate of airport. I also went here and there, but this inspection method is done only at this airport here and thereafter.

Next time I will report Iran.


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?