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ディズニー 米HuluとDisney+統合検討 メディア関連ニュースまとめ2022/9/16

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# 海外

Biggest news email publishers: Axios and Industry Dive insights

ディズニー、「Hulu」と「ディズニープラス」統合を検討-CEO - Bloomberg

Why tone of voice is vital to Morning Brew’s newsletter success | What’s New in Publishing | Digital Publishing News

Netflix downsizes its animation department, impacting 30 employees • TechCrunch

Netflix Aiming For 40M Unique Global Viewers By Q3: Report 09/15/2022

NYT傘下のスポーツメディア「The Athletic」が広告を開始、ローンチ・スポンサーは「シャネル」 | Media Innovation

The sustainable model': Rationalizing The New York Times' plan to go all in on ads with subs-heavy The Athletic - Digiday

Advertising Is The Next Man Up For The Athletic As The NYT Plays For Profitability | AdExchanger

1 big thing: Tech media charges back to the future Axios Login: Tech media time machine

For media publishers, Twitter still dominates on social

By 2032, Gen Z will be the primary demographic for news publishers: How to engage them, starting today | What’s New in Publishing | Digital Publishing News


# 出版

【米書鳩信】さらに巨大化する出版社が問われる「罪」とは?(大原ケイ) - 文化通信デジタル

「少年ジャンプ」とは何か、なぜヒットを連発できるのか 少年ジャンプ+編集部が語る現在地|クリエイターエコノミーラボ|note

公共図書館にベストセラー本を置くと近隣書店の売上はどれだけ減る? 論文が話題に【やじうまWatch】 - INTERNET Watch


いろいろなリサーチの費用に使わせていただきます。