ディズニー 米HuluとDisney+統合検討 メディア関連ニュースまとめ2022/9/16
【お知らせ】
週1でニュースレターと、メディア、エンタメ業界の近未来について話すポッドキャストをやっています。
Anchor
Apple
Google Podcast
Spotify
AmazonMusic
# 海外
Biggest news email publishers: Axios and Industry Dive insights
ディズニー、「Hulu」と「ディズニープラス」統合を検討-CEO - Bloomberg
Why tone of voice is vital to Morning Brew’s newsletter success | What’s New in Publishing | Digital Publishing News
Netflix downsizes its animation department, impacting 30 employees • TechCrunch
Netflix Aiming For 40M Unique Global Viewers By Q3: Report 09/15/2022
NYT傘下のスポーツメディア「The Athletic」が広告を開始、ローンチ・スポンサーは「シャネル」 | Media Innovation
The sustainable model': Rationalizing The New York Times' plan to go all in on ads with subs-heavy The Athletic - Digiday
Advertising Is The Next Man Up For The Athletic As The NYT Plays For Profitability | AdExchanger
1 big thing: Tech media charges back to the future Axios Login: Tech media time machine
For media publishers, Twitter still dominates on social
By 2032, Gen Z will be the primary demographic for news publishers: How to engage them, starting today | What’s New in Publishing | Digital Publishing News
# 出版
【米書鳩信】さらに巨大化する出版社が問われる「罪」とは?(大原ケイ) - 文化通信デジタル
「少年ジャンプ」とは何か、なぜヒットを連発できるのか 少年ジャンプ+編集部が語る現在地|クリエイターエコノミーラボ|note
公共図書館にベストセラー本を置くと近隣書店の売上はどれだけ減る? 論文が話題に【やじうまWatch】 - INTERNET Watch
いろいろなリサーチの費用に使わせていただきます。