Scandal補足

ブライアン・インタビュー2003

“For me, it was a pretty serious song – not serious in the sense that I think it’s that great (laughs), but in that there was a lot of reality in the lyrics for me… I don’t think it’s totally successful, this video, as a portrayal of what’s in the song. It’s a kind of brave attempt, but it’s a little cold, and you don’t really see the band interacting as a band. It’s a bit stage-y. But at least it makes you think of what the song’s really about.”

「私にとっては、かなりシリアス(=重大な、冗談抜き)な曲でした。素晴らしいと思うか、という意味ではシリアス(=芸術的価値)ではありませんが(笑)。
私にとっては歌詞にリアリティがたくさんありました…。完全に成功したとは思いません。

このビデオは、曲の内容を描写するものです。勇敢な試みのようなものですが、少し寒々しく、バンドとしてのやり取りがあまり見られないように思えるかも知れません。少しステージっぽいビデオです。でも、少なくとも、この曲の本当の意味を考えさせられるはずです。」2003 Brian


This is something from me, obviously. The idea for this song happened in the studio, but thematically, it’s very close to all of our hearts – particularly Freddie and particularly me, and a little later, Roger, as we were pursued by the media to a destructive point. It was very painful, we did get very hurt – these paparazzi invading our lives. There’s money to be made trashing peoples' lives in newspapers, and it’s probably never going to change in England.”

「これは明らかに私からのものです。この曲のアイデアはスタジオで生まれましたが、テーマ的には、私たち全員の心に非常に近いものです。特にフレディ、特に私、そして少し後にロジャーがメディアに追われて破壊的な点に追い込まれました。とても辛かったです。私たちはとても傷つきました。これらのパパラッチが私たちの生活に侵入しました。新聞で人々の生活を台無しにすることでお金を稼ぐことができますが、それはおそらくイギリスでは決して変わらないでしょう。」Brian2003



実は演奏も歌もファースト・テイク

‘Scandal’ is the eighth track on Queen’s The Miracle album, released in 1989. It was written by guitarist Brian May about the British press, in the wake of media-fuelled controversy about his recent divorce, his relationship with Anita Dobson, and Freddie Mercury’s rare public appearances due to his battle with AIDS. May played keyboards and did the guitar solo as a first take. Mercury’s lead vocals were also a first take.

「スキャンダル」は、1989年にリリースされたクイーンのアルバム『ザ・ミラクル』の8曲目です。

ギタリストのブライアン・メイが

1、最近の離婚、
2、アニタ・ドブソンとの関係、
3、マーキュリーが、エイズとの戦いのため、公の場に姿を現すことはめったになかったこと

などについてのメディアの論争を受けて、イギリスのマスコミについて書いた曲です。

メイはキーボードを弾き、最初のテイクとしてギターソロを演奏しました。マーキュリーのリードボーカルも初テイク。

“I have kept the first take, as Freddie did for the vocals. In one evening, the song was finished, because we couldn’t do a better take.”

Brian May – 1989

「フレディがボーカルのテイクに使うので、私は最初のテイクを保持していたのです。お互い、これより良いテイクができなかったので、たった一晩で、この曲は完成し(てい)ました。」

ブライアン・メイ – 1989


ロジャーの安定な真逆の意見



“Not one of my favorite songs, one of the most boring videos we ever made. Don’t remember much about it, I just remember being bored. Didn’t do anything for me, and for something called ‘Scandal’, it wasn’t very scandalous. I think we were going through the motions here.”


「私のお気に入りの曲の 1 つではなく、私たちがこれまでに作成した中で最も退屈なビデオの 1 つです。あまり覚えていませんが、退屈だったことだけは覚えています。私のために特に何もしなかった。「スキャンダル」と呼ばれるものについても何もしなかったし、それほどスキャンダラスでもなかった。私たちはここでただ適当にやってたと思います。」2003 Roger

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?