見出し画像

25日目 Day25

今日は街に出ようと思ってましたが、子供達がお休みだったので私もお家にいることにしました。街には明日行きます。3歳の男の子と、7歳の女の子、本当に毎日エネルギーで溢れています。上の画像にもあるように、お絵かきと塗り絵が大好きなので一緒に私もはしゃいで塗り絵をしています。部屋で私が1人でぐーたらしていると、2人で部屋までやってきて小声であすかって呼ぶんです。それに反応してドアを開けると走って逃げ出す2人。それを10回ほど繰り返したら次の遊びへ。周りから見たら何が楽しいんだろうって思われるかもしれないけれど、私も本気で一緒になってはしゃいでいます。スパイダーマンごっこをやったり、アナ雪の歌を大熱唱したり。音楽に合わせて思い切り踊ったり。本当にその時間が楽しくて楽しくて、あと2日しかないと思うと寂しくなってしまいます。2人ともいつも笑顔をありがとう。

I was going to go into town today, but the kids were on holiday, so I decided to stay home too. I'll go into town tomorrow. Homestay kids are a three-year-old boy and a seven-year-old girl full of energy every day. As you can see in the picture above, they love drawing and colouring, and I'm excited to colour with them. When I'm lounging alone in my room, they come up to my room and whisper my name ‘Asuka’. They respond to that and run away when I open the door. After repeating this about ten times, we go on to the next play. People around me might wonder what the fun is, but I get excited with them. We played the Spiderman show and sang the Frozen song with great enthusiasm. We dance to the music as much as we can. I enjoyed that time, and I am sad to think there are only two days left. Thank you both for all the smiles.