見出し画像

21日目 Day21

3週間が経ちました。1週間が経つまでは、新しい環境に慣れるまでに時間がかかり、時間が経つのが遅く感じていました。1週間が過ぎてからは毎週終わるのが本当にあっという間で、ガーナでの生活も残り1週間となりました。今日は明日のナマズのリサーチに備えて、比較的穏やかな1日を過ごしていました。特にこれと言って特別なことをしていないので、今日はガーナの料理を紹介しようと思います。テーマ画像に貼ってあるこの料理はフフと言われるものです。フフとはキャッサバとプランテーンを茹でて、こねて丸めたものです。いももちのような食感でスープに入れて食べます。比較的馴染みやすく食べやすかったです。週末はエルミーナ城とビーチに行くのでまた一つ楽しみが増えました。残り1週間悔いのないように過ごそう。

Three weeks have now passed. I felt like time was flying by as it took me a while to get used to my new surroundings until one week had passed. After one week has passed, each week has gone by really fast, and I have just one week left of my time in Ghana. Today was a relatively calm day in preparation for tomorrow's catfish research. I haven't done anything special with this, so today, I'm going to introduce you to Ghanaian food. This dish, which you can see pasted in the theme image, is called fufu. Fufu is made from boiled cassava and plantain, kneaded and rolled. It has a texture similar to potato dumplings and is eaten in soup. It was relatively familiar and easy to eat. We are going to Elmina Castle and the beach at the weekend, so I have another thing to look forward to. I'll spend the rest of the week without regrets.