見出し画像

【2022年 最新】2021年行って良かった沖縄市ランチお勧め3選はここです

こんにちは!

沖縄で本当に美味しかったものしか書かないのがモットーなあらたつです。信じて下さい(笑)

【あらたつ先生へのお仕事の依頼はこちら】 1. 英語専門家庭教師(@沖縄)の実績・料金・無料相談についてはこちら)
2. オンライン英語レッスン(@全国)の実績・料金・無料相談についてはこちら)
3. 英語の1対3の個別指導(@那覇)実績・料金・無料相談についてはこちら)
4. YouTube・Instagram・ブログの翻訳実績・料金・無料相談についてはこちら)


沖縄市といえば沖縄第二の街
(Speaking of Okinawa City, it is the second biggest city in Okinawa! )


沖縄市にはめちゃくちゃたくさんの飲食店があります!
(There are a lot of restaurants. )


今回もかなり悩みました(汗)そんな中、僕が行ってよかったランチ3選を紹介します!
(This time, I’ve been on the fence but I decided what the best 3 restaurants are for lunch. Anyway, I will introduce the best 3 restaurants for lunch I visited in 2021!)


参考になったら嬉しいです!さっそく入っていきましょう!
(I hope they will be informative for you! Let’s jump right in!)

第3位 みちのくキッチン(My third runner-up is “Michinoku Kitchen Jin” in Hiyagon. )

沖縄では珍しい山形そば!ぼくは日本そばと山形の違いはわかりません(笑)そこはGoogle先生にお任せしましょう!サッパリしていてめちゃくちゃおいしいです!!お店の外観もカフェ風なのも素敵です!
(They serve Yamagata Soba(noodle), which is rare here. Though I am not sure about the difference from Japanese Soba. LOL Please ask about the difference from Mr. Google! Their dishes are simple! The appearance of the restaurant is nice, similar to a cafe! )



第2位 とんたん(My second runner-up is “Tontan” in Kamara. )

めちゃくちゃボリューミー!こんなにたくさんの肉だと飽きると思うかもしれませんが、不思議と飽きません!マジでうまいです。中毒になるのは間違いありません。沖縄よ、これが豚丼だ。
(The amount of their pork bowl is a large portion! There are so many pork so you may think the taste will bore you. Strangely, however, I am not bored with it at all! It is really tasty! You must be addicted to it! Hey, people in Okinawa, this is a real pork bowl!)


第1位 キッチンのぎ(The winner is “Kitchen Nogi” in Nakasone. )

なんと言っても野菜嫌いで有名な僕ですが、ビーガンのファンになりました!特に驚きがビーガンラーメン!!ラーメン編の記事でもあげましたが、ビーガンのラーメンが美味しいわけなんてありません!と思っているアナタ!是非トライしてみてください!
(You know, I do not like vegetables but I became a fan of veganism! I was especially surprised at their vegan ramen! As I previously mentioned in my article about their ramen, if you imagine that such a ramen is not tasty, you should try it!)


以上となっております!もしスベったらお許しを!笑
(That’s all for today! If they are not good, please forgive me! Haha)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?