見出し画像

正規留学の5分の1の費用で留学!!✈ 【体験談】

Hi there!☀

この記事をご覧くださり、ありがとうございます!

↑ thank you for reading this article. 

今回は、費用を抑えて留学する方法の一つ、交換留学について !

↑ I'll talk about the exchange program. you can save your money this way. 

私は、カナダに行ったので、カナダについてのお話になります!🇨🇦

↑ I went to Canada, so I'll talk about Canada. 

でも、カナダに限らず、留学に興味がある方、参考にしてみてください!

↑ If you are interested in studying abroad, this article will be useful for you. 

画像1

💸留学、、高いってば💸

留学ってすごくお金がかかりますよね。

↑ It costs lots of money to study abroad. 

経済面の問題で、留学をあきらめざるを得ない人がいること、本当に心が痛いです😔💬

↑ I know some people can't avoid giving up studying abroad because of costs. It makes me sad.  

海外からの留学生は、現地の学生よりも高い費用が設定されていることがほとんど。

↑ International students need to pay higher tuition than domestic students. 


例)カナダのブリティッシュコロンビア大学 (Art) の授業料💴✏️

      - domestic students : $5,729.10  (約56万円)

      - international students  : $42,802.50 (約420万円)

引用 ; https://students.ubc.ca/enrolment/finances/tuition-fees/undergraduate-tuition-fees


すごく大幅に差がある学校を例に挙げてしまいましたが、こんな感じです💦

↑ This is an extreme example tho. But there is actually a gap of tuition between domestic students and international students. 


💰授業料は自分の大学にそのまま!(結果だけ読みたい人はここに飛んでください)💰

交換留学では、授業料は自分が籍を置いている大学にそのまま払うという形で、海外の大学の授業が受けられます!✨

↑ You can take the class of the university in abroad by using exchange program. You just still pay tuition for your own university. 

私はとある公立大学に通っているので、1年間で55万円弱。

↑ My university is public school, so I paid 550,000 yen for a year.

正規留学だったら、1年間で420万円払って受ける授業を55万円で受けられる!

↑ You can take the class that actually cost 420,0000 yen with 550,000 yen by exchange program. 

🔊🔊なんと7分の1!!🔊🔊

🔊🔊  It is One-seven!!!!🔊🔊

タイトル詐欺したくないので、間を取って、5分の1にしました笑

↑ I don't wanna do タイトル詐欺.( means the fact is diffrent from the title saying )  so, I wrote "one-fifth". haha 

🚨寮費などはかかります🚨

ただ滞在費など寮費などは別途かかります、

↑ but you have to pay for dormitory.

私の場合は1年間で60万円ほどかかりました、、

↑ In my case, I paid 600,000 yen for a year. 

○学校によって、異なるので、要チェック!

交換留学は正規留学よりも費用が抑えられるのは確かです。

↑ I'm pretty sure you can save money by exchange program, compared to regular study abroad. 

でも、学校によって、システムだったり、かかる費用は絶対異なります。

↑ Howver, it gonna be change depend on the school. 

例えば、私は自分で教科書代など出しましたが、関西のとある大学から来ていた子は、教科書代は学校側が出してくれたそうです。

↑ For example, I paid for my textbooks. but one of the my friend who came Canada from Kansai, she gave money from her school for her textbooks. 

なので、今一度ご自身でご確認くださいね🌼(大学の国際課などで)

↑ so,  you should confirm information. 

--------------------------------------------------------------------------------------

少し、長くなってしましましたが、ここまで読んでくださりありがとうございました!

↑ Thank you for reading !!! and I'm sorry, I wrote too long.


Have a good day !:)  

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?