見出し画像

One Day / Monsta X 歌詞 和訳




Holding my breath and then I count to ten
息を飲んでそして10まで数えてみて
Onto the next, that's what my mother said
次に進んで、僕のお母さんはそう言ったんだ
All of my friends, they never liked you
僕の友達はみんな、君の事好きじゃなかった
But they never knew you like I do
でも彼らは君の事知らなかったんだ、僕のようには

They say hindsight's 20/20
みんなは言う、振り返って見るとよく分かるよって

"hindsight is 20/20" ということわざがあり、時がすぎて振り返ると見えなかったことが見えたりする事をさします。

Maybe I'll, maybe I'll see it one day
きっと、きっといつか僕にも分かるはず
One day, one day, I will
いつか、いつの日か、
Yeah, I wish I could've made you love me
君が僕を愛せるようにしたかったんだ
Maybe I, maybe I feel it one day
きっと僕はいつか感じられるだろう
One day, one day, I will
いつの日か
But right now I'm drunk, 
でも今僕はお酒を飲んでいて
right now I'm wasted
今僕は完全に酔っ払っていて

wastedとはdrunk(酔う)よりももっと強い意味で使われ、ベロベロになっている状態の事です

Spilling out my guts 
本音をさらけ出してるんだ
to the ghost in our apartment
僕らの部屋にいる幽霊

今は部屋にいない恋人を幽霊と表しています。英語でよくある表現でそこにいないはずの誰かを表す際にghostと使うことがあります☺︎

Mmm, they say hindsight's 20/20
みんなは言う、過ぎてみたらよく分かるはずって
Maybe I'll, maybe I'll see itone day
きっと、きっと僕もいつかわかるはず
One day, one day, I will
いつの日か

Hey, yеah, maybe, I will (Mm-hmm, mm-hmm)
Yeah, maybe, I will (Mm, hmm-hmm, hmm)
Yеah, maybe, I will

I tried to forget you, 
忘れようとしたんだ
how your body felt
キミの体の感触を
Your head on my chest, 
僕の胸の上のキミの頭
the summer in the hills
あの夏、丘の上で
I wish you the best with somebody new
新しい誰かとキミが上手くいく事を願ってる
But they'll never love you like I do
でも彼らは僕の様にはキミを愛せないよ


They say hindsight's 20/20
みんなは言う、振り返って見るとよく分かるよって
Maybe I'll, maybe I'll see it one day
きっと、きっと僕はいつか分かるはず
One day, one day, I will
いつか、いつの日か、会うよ
Yeah, I wish I could've made you love me
君が僕のことを愛すようにしたかったんだ
Maybe I, maybe I feel it one day
きっと僕はいつか分かるだろう
One day, one day, I will
いつの日か
But right now I'm drunk, 
でも今僕はお酒を飲んでいて
right now I'm wasted
今僕は完全に酔っ払っていて
Spilling out my guts 
本音をさらけ出してるんだ
to the ghost in our apartment
僕らの部屋にいる幽霊に
Mmm, they say hindsight's 20/20
みんなは言う、過ぎ去って見るとわかることだって
Maybe I'll, maybe I'll see it one day
きっと、きっと僕にもわかるはず
One day, one day, I will
いつの日か

Hey, yеah, maybe, I will (Mm-hmm, mm-hmm)
Yeah, maybe, I will (Mm, hmm-hmm, hmm)
Yеah, maybe, I will

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?