見出し画像

【和訳】Vandalize (Japanese Version) / ONE OK ROCK

Sound the alarm
警鐘が鳴り響く
Shatter me like glass
ガラスのように砕かれて
Covered in scars
傷だらけ
But roses are coming through the cracks
でもその傷口からバラがのぞいていた

Time that you killed
君に費やした時間
You promised to help me rebuild
助けてくれるって約束したのに
You caught me off guard
僕を油断させておいて
Sound the alarm
警鐘が鳴る...

Said you'd keep me safe, now you're tearin' me down
僕を守るって言ったのに,今引き裂かれようとしている
Am I laid to waste now that you're not around?
君がいなくなった今,全部無駄だったのだろうか
Come and leave your mark
消えない痕をつけに来てよ
Vandalize my heart
僕の心を荒らしてくれ


Fuck the pain away, my bed is in ruins
こんな痛みなんてクソくらえ,ベッドは荒れ果てて
Need you in my veins, don't know how you do it
君のいた証が欲しい,他にどうしたらいいか分からないんだ
Come and leave your mark
だから僕のところに来て
Vandalize my heart
消えない痕をつけてくれよ

描かれていたモナリザは君のようさ
冷たくて後をひく微笑みがさ
カラクリじかけの魔法で壊されて狂うように
何回もTRIP そして君にADDしたいのに
掴みようのない そうシルクのように

Said you'd keep me safe, now you're tearin' me down
僕を守るって言ったのに,今引き裂かれようとしている
Am I laid to waste now that you're not around?
君がいなくなった今,全部無駄だったのだろうか
Come and leave your mark
消えない痕をつけに来てよ
Vandalize my heart
僕の心を荒らしてくれ

Fuck the pain away, my bed is in ruins
こんな痛みなんてクソくらえ,ベッドは荒れ果てて
Need you in my veins, don't know how you do it
君のいた証が欲しいんだ,他にどうしたらいいか分からないよ
Come and leave your mark
だから僕のところに来て
Vandalize my heart
消えない傷をつけてくれよ

Oh, you're fucking crazy, hate me
あぁ,本当に君は狂ってるよ,僕を憎んで
Love you breakin' bottles on the pavement
粉々に砕くその瞬間が好きで
Just to watch them crash
壊れていく様をじっと見てる

すべて失っても君はまだ
そこにいると信じたかった
Come and leave your mark
消えない痕をつけに来てよ
Vandalize my heart
僕の心を荒らしてくれ

虚しくても終わらせれない
諦めるほど強くはない
Come and leave your mark
だから僕のところに来て
Vandalize my heart
消えない傷をつけてくれよ

何もなくなってから気付いた
初めから君はいなかった
Come and leave your mark
消えない傷をつけに
Vandalize my heart
僕の心を荒らしに来てよ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?