見出し画像

人事を尽くして天命を待つ ~Do your best and wait for the Destiny~

【English follows Japanese】
こんにちは!4月がスタートしてはや10日ですね。春の訪れに彩を添える桜も葉桜になりはじめ、名残り惜しさが残ります。
新生活が始まった方は慣れてきましたか?

実は私は昨年の10月から大きなスランプに陥っていて、3月中旬入り一気にそのスランプを抜けました。書いても書いても企画書が通らない、大型案件のチャンスが来ても何らか上手くいかないそんな日々が続いていました。今年の私の流れは今までよりも数段階、上流工程のプロジェクトに携わることでした。自分の流れを信じて今までより数倍難しい案件へのチャンスを探し続けていました。

自分の四柱推命や占星術を見ても2月中旬に差し掛かればスランプを抜けられると思っていたのですが、なぜか全く抜けられずという状況でした。

その時大切にしていたことは「人事を尽くして、天命を待つ」
自分がコントロールできることに全集中して、あとは運命を受け入れることは私が人生で五本指くらいに大切にしている考え方です。

目の前のことに手を抜かずベストを尽くし続けていた結果、突然状況が変わりました。
アメリカの大学で興味深い論文が発表されていまます。付き合う仲間と自分の年収の関係の論文でして、自分が1ヶ月のうち頻繁に連絡を取る人(家族以外)7名の平均年収・平均月商が自分の年収や会社の売り上げの平均になるという内容です。そして長期的に仕事で成果を出すには人格が優れていないと難しいという内容でした。

私は約10年前にこの論文の紹介を何処かで読んで、常に自分が憧れる人や仕事ができる人たちからどうしたら対等な立場で一緒に仕事をしたいと思ってもらえるか試行錯誤をしていました。
驚いたことにスランプを抜けた瞬間、次々と新しいご縁が舞い込んできたのですが、そのほとんどが今までの私だったら絶対相手にしてもらえないくらいビジネスの世界で成果をあげている方たちからだったのです。

お付き合いする人がガラッと変わり、仕事のレベルが何段階も上がり戸惑いもありますが、ご縁のあった方、企業様に一緒に仕事ができて良かったと思って頂けるよう日々精進したいと思います。
日々ベストを尽くしていけば時期がくれば状況は変わってくること、そして常に自分が向かいたいベクトルを見続けることは大事だなと改めて思いました。スランプは次のステージに行くための助走期間でもあります。

今スランプで悩んでいる方がこの記事を読んで少しでも前を向いてもらえたら嬉しいです。
また同時に自分がスランプに陥りやすい時期そしてスランを抜ける大まかなタイミングを事前に知っておくだけで、スランプながらも心は安定を保ち、目の前のことに集中できますよ。

新年度が皆様にとっても挑戦溢れる年度となりますように。

Hello! It's already 10 days into April. The cherry blossoms, heralding the arrival of spring, are starting to leaf, leaving a sense of longing. Are you getting used to any new routines started this month?

 I've been in a significant slump since last October, which I finally broke through in mid-March. Despite my efforts, proposals weren't accepted, and important project opportunities didn't pan out as hoped. 
This year, my focus shifted towards engaging in projects at a much higher upstream level than before. I kept faith in my path, continually seeking opportunities in cases that were several times more challenging than my previous endeavors. Even consulting my astrology and Four Pillars of Destiny, I expected to overcome the slump by mid-February, but that didn't happen and took a little more time.

At that time, I adhered to the principle of doing everything within my power and then waiting for fate. Focusing on what I can control is a philosophy I highly value. Suddenly, the situation changed. 
An interesting study from an American university showed the relationship between one's income and the average income of the seven people (excluding family) one frequently communicates with within a month. It suggests that long-term success in work is only possible with superior personal qualities.

About 10 years ago, I read about this study and have since been experimenting with how to work on an equal footing with people I admire and who are competent in their jobs. Surprisingly, as soon as I emerged from the slump, new opportunities came my way, and I got many chances to work with companies and people who were achieving great results I previously thought were out of my reach.

The change in my circle of associates and my work level has been disturbing and exhilarating. It reaffirmed my belief that persistent effort can lead to change and that slumps are merely a run-up to the next stage in life.
I hope this message provides some encouragement to anyone currently facing a slump. Knowing the likely periods when one is prone to slumps and the rough timing for emerging from them can help maintain focus and emotional stability, even during challenging times.
May this new fiscal year be filled with challenges and growth for all.



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?