見出し画像

[和訳]Santa tell me〜Ariana Grande〜


Santa, tell me if you're really there
ねぇサンタさん。そこにいるなら教えて
Don't make me fall in love again if he won't be here next year
もし彼が来年もそばにいてくれないなら、恋に落ちたくないの
Santa, tell me if he really cares
ねぇサンタさん。彼も私のこと考えてるかな
'Cause I can't give it all away if he won't be here next year
だって来年もそばにいてくれないなら、全部を捧げたりできないもの

Feeling Christmas all around
どこもかしこもクリスマスの雰囲気に包まれる
And I'm trying to play it cool
私は、気にしてないふりをしているけど
But it's hard to focus when I see him walking 'cross the room
彼がこっちにくるのに気づいてから、それもできそうにないの
"Let It Snow" is blasting out
"Let It Snow"がそこら中で流れてる
But I won't get in the mood
だけど私、そんな気分になれないわ
I'm avoiding every mistletoe until I know it's
ヤドリギは全部避けているの


True love that he thinks of
彼の言う真実の愛ってものがわかったの
So next Christmas I'm not all alone, boy
だから次のクリスマスは、一人じゃないんだから


Santa, tell me if you're really there
ねぇ、サンタさん。そこにいるなら教えて
Don't make me fall in love again if he won't be here next year
彼が来年そばにいてくれないのなら、私を恋に落とさないで
Santa, tell me if he really cares
サンタさん。彼も私のことを考えていたら、教えてよ
'Cause I can't give it all away if he won't be here next year
来年もそばに居てくれなくちゃ、私の全てをあげたりでないわ


I've been down this road before
前にもこんな事があったの
Fell in love on Christmas night
クリスマスの夜に恋をした
But on New Year's Day, I woke up and he wasn't by my side
でも、1月1日に目を覚ますと、彼は私のそばからいなくなっていたの
Now I need someone to hold
私には、今そばに居てくれる人が必要なの
Be my fire in the cold
この寒い冬に温めてほしい
But it's hard to tell if this is just a fling or if it's
でも、簡単な事じゃないの。遊びかもしれないし



True love that he thinks of
彼の思ってる真実の愛は私と違うかも
So next Christmas I'm not all alone, boy
だから次のクリスマスは、一人じゃないわよ


Santa, tell me if you're really there
サンタさん。聞いているなら教えて
Don't make me fall in love again if he won't be here next year
彼が来年もそばに居てくれないなら、私を恋に落とさないで
Santa, tell me if he really cares
ねぇ、サンタさん。彼も私のこと考えてるかな
'Cause I can't give it all away if he won't be here next year
だって、来年もそばに行くれなきゃ、私の全てをあげたりできないわ


Oh, I wanna have him beside me, like oh-woo-oh
彼にはそばに居てほしいの
On the 25th, by that fireplace, oh-woo-oh
25日、焚き火のそばで一緒に過ごしたいの
But I don't want a new broken heart
もう泣くのは嫌よ
This year I've got to be smart
今年の私は賢くなったんだから
Oh, baby
(Santa, tell me, Santa, tell me)
If he will be, if he will be here
(Santa, tell me, Santa, tell me)
Oh, woah


Santa, tell me (Santa, tell me) if you're really there ('Cause I really care)
サンタさん。そこに居るなら教えて(だってすごく気になってしまうもの)
Don't make me fall in love again if he won't be here next year
来年も一緒に居られないなら、恋に落としたりしないで
Santa, tell me (Tell me) if he really cares (Tell me, boy)
ねぇ、サンタさん。彼もこんな感じなのかな?(教えてよ)
'Cause I can't give it all away if he won't be here next year
来年もそばに居てくれなきゃ、私を捧げたくないの

Santa, tell me (Tell me) if you're really there (Santa, baby)
サンタさん。ほんとに聞いてる?

Don't make me fall in love again if he won't be here next year
(If he won't be, if he won't be here)
彼との縁が今年までなら、私に恋させないで
Santa, tell me (Tell me) if he really cares (Do you care?)
サンタさん。彼も私のこと考えてると思う?(どうなのよ?)
'Cause I can't give it all away if he won't be here next year
来年もそばに居てくれなきゃ、彼のものになれないわ


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?