見出し画像

[和訳]nevermind~Valley~


I want something that I'll never find
一生見つけられないような物を見つけたい
But I just keep on saying "Nevermind" (My, my mind)
でもずっと、”そんなの気にしてない”って言ってるんだ


I woke up glued to the mattress
目覚めた僕は、マットレスに貼り付けられていた
Looks like I'm stuck in my habits
僕自身に縛られているみたいに
I think I'm made out of plastic
僕はプラスチックでできてると思うんだ
'Cause I feel nothing
だって何も感じられなのだから
This morning I looked for sadness (Sadness)
今朝は悲しみを探した
Looked through the basement and attic (Attic)
地下から屋根裏部屋まで
It must be weaved in my fabric
僕の中に組み込まれているはずだ
That I feel nothing
だけど、僕はどうも思わない


My friends say I'm narcissistic
友達は僕をナルシストだって言う
It's probably true but I'm sick
ああ、そうなんだろう、でも僕は嫌なんだ
And tired of feeling like this
こんな感情には飽々なんだ


I want something that I'll never find
幻みたいなものを僕は探しているんだ
But I just keep on saying "Nevermind"
”そんなの気にもならない”って言いながら
I woke up feeling like an asshole
自分は出来損ないだと思いながら、朝目覚めて
Flipping through the channels
さっとチャンネルを変えた
Looking for something that feels right
正解だと思えるものを探してるんだ
I want something that I'll never find
幻みたいなものを僕は探しているんだ
But I just keep on saying "Nevermind" (My, my mind)
”そんなの気にもならない”って言いながら


I wish that I could be solo
もう、独り身になれたらいいのに
But God, I hate feeling so alone
でも、独りぼっちは嫌い
My thoughts turn into a pile of clothes
気持ちが積み重なるこの心
And I feel nothing
何も感じないんだ


My friends say I'm narcissistic
友達に”自分が好きなんだね”って言われたんだ
It's probably true but I'm sick
多分、そうさ、でも良い気がしなかった
And tired of feeling like this
こんな気分になるのはうんざりだ


I want something that I'll never find
幻みたいなものを僕は探しているんだ
But I just keep on saying "Nevermind"
”そんなの気にもならない”って言いながら
I woke up feeling like an asshole
自分は出来損ないだと思いながら、朝目覚めて
Flipping through the channels
さっとチャンネルを変えた
Looking for something that feels right
正解だと思えるものを探してるんだ
I want something that I'll never find
幻みたいなものを僕は探しているんだ
But I just keep on saying "Nevermind" (My, my mind)
”そんなの気にもならない”って言いながら



(One, two, three)
I wanna live in a 90s movie
90年代の映画の登場人物になりたい
Where things just happen so easily
なんだってあそこでは簡単そうじゃないか
Sometimes I want things decided for my mind, my mind
たまには、自分に正直でありたいんだ
My friends say I'm narcissistic
友達に”君は自分が好きなんだ”って言われた
It's probably true but I'm sick and tired of feeling like this
多分、そうさ、でも良い気がしなかった
こんな気分になるのはうんざりだ

My friends say I'm narcissistic
友達には”自意識高いね”って言われるんだ
It's probably true but I'm sick and tired of feeling like shit
確かにそうかも、でも僕はこんな気分もううんざりなんだ


I want something that I'll never find
僕じゃ絶対に手の届かないものを求めているんだ
But I just keep on saying "Nevermind" (I just keep saying)
だけど口では、”そんな物どうだっていい”って言うんだ
I woke up feeling like an asshole
朝起きたら自分に失望した気分で
Flipping through the channels
とっさに他のに変えてしまった
Looking for something that feels right (Oh, looking for something)
正解だと思えるものを探してる
I want something that I'll never find
僕は自分では絶対に手の届かないものを求めているんだ
But I just keep on saying "Nevermind" (I just keep saying) (My, my mind)
だけど口にするんだ、”そんな物どうだっていい”って


今日の一言
すごく自分のことを言われているようで、出すかどうか迷いました

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?