見出し画像

[和訳]Wasabi~Little MIx~


Stick like toffee, sip like coffee
トフィーみたいにべったりと、コーヒーみたいに手軽にすすって
Wake up, change your mind, and drop me
起きて、気が変わって、私に興味が無くなるのよ
Love to hate me, crazy, shady
嫌うために愛すなんて、変で気持ち悪いわ
Spit me out like hot wasabi
辛いわさびみたいに私を吐き出す
Lick me up, I'm sweet and salty
ぺろぺろなめて、甘じょっぱいでしょ
Mix it up and down my body
上から下までジロジロ見て
Love to hate me, praise me, shame me
嫌うために愛して、褒めて、なじって
Either way, you talk about me
どちらにしても、私に夢中なんでしょ


(Oh-oh) I love the way you talk about me
私の噂話してくれるのね。ありがとう
(Oh-oh) Look at how far it got me
そんなもの私に届きもしないの、いい加減気づいたら?
(Oh-oh) The shit the papers write about me
私のために駄文書いてくれてるらしいじゃない
(Oh-oh) I fold it up like origami
折り紙にでも使ってあげるわ
(Oh-oh) Like, "She ain't wearin' no clothes"
「何あの服?着てないも同然よ」
(Oh-oh) "When she goin' solo?”
「あの子いつソロになるの?」
(Oh-oh) "I bet they gonna break up”
「あのグループは解散する。かけてもいいぜ」
(Oh-oh) But what the hell do you know?
でも、あなた達に何がわかるの?


Ooh, baby, ooh (Yes, you)
I can feel you hatin' on me
あなたが私のこと嫌いなのは知ってるわ
You, baby, you (Yeah, you)
I'm glad to be your inspiration
私がいい刺激になったみたいね。よかったじゃない?
Who, baby, who's (Guess who?)
ねぇ、誰なの?
The topic of your conversation?
I am (I am)
あなたたちの話題の人は?私はね・・・。



All the ugly things you say
あなたが放ったその言葉
Come and say 'em to my face
こっちに来て私の前で言ってみなさい


Stick like toffee, sip like coffee
トフィーみたいにべったりと、コーヒーみたいに手軽にすすって
Wake up, change your mind, and drop me
起きて、気が変わって、私に興味が無くなるのよ
Love to hate me, crazy, shady
嫌うために愛すなんて、変で気持ち悪いわ
Spit me out like hot wasabi
辛いわさびみたいに私を吐き出す
Lick me up, I'm sweet and salty
ぺろぺろなめて、甘じょっぱいでしょ
Mix it up and down my body
上から下までジロジロ見て
Love to hate me, praise me, shame me
嫌うために愛して、褒めて、なじって
Either way, you talk about me
どちらにしても、私に夢中なんでしょ


(Oh-oh) Watchin' me
私のこと気になるの?
(Oh-oh) I ain't watchin' you (I'm watching you)
私はあなたのこと見えてもないけどね
(Oh-oh) What you see
何見てるの?
(Oh-oh) I hope you like the view (Check it out)
気に入ったかしら?そこからの眺めは(ほら見て)
(Oh-oh) Best believe
一番の望みは
(Oh-oh) You'll never get into me
あなたが私に関わって来ないことよ
(Oh-oh) All these words run through me
何を言っても私には届いてすらないわ


Ooh, baby, ooh (Yes, you)
I can feel you hatin' on me
あなたが私のこと嫌いなのは知ってるわ
You, baby, you (Yeah, you)
I'm glad to be your inspiration
私がいい刺激になったみたいね。よかったじゃない?
Who, baby, who's (Guess who?)
ねぇ、誰なの?
The topic of your conversation?
I am (I am)
あなたたちの話題の人は?私はね・・・。

All the ugly things you say
あなたが放ったその言葉
Come and say 'em to my face
こっちに来て私の前で言ってみなさい



Stick like toffee, sip like coffee
トフィーみたいにべったりと、コーヒーみたいに手軽にすすって
Wake up, change your mind, and drop me
起きて、気が変わって、私に興味が無くなるのよ
Love to hate me, crazy, shady
嫌うために愛すなんて、変で気持ち悪いわ
Spit me out like hot wasabi
辛いわさびみたいに私を吐き出す
Lick me up, I'm sweet and salty
ぺろぺろなめて、甘じょっぱいでしょ
Mix it up and down my body
上から下までジロジロ見て
Love to hate me, praise me, shame me
嫌うために愛して、褒めて、なじって
Either way, you talk about me
どちらにしても、私に夢中なんでしょ

You know I love the way you talk about me
知ってるでしょ。噂されるのは好きなの
Look at how far it got me
そんなもの私に届きもしないの、いい加減気づいたら?
You make up shit to write about me
私のために駄文書いてくれてるらしいじゃない
I fold it up like origami
折り紙にでも使ってあげるわ
Like, "She ain't wearin' no clothes"
「何あの服?着てないも同然よ」
"When she goin' solo?”
「あの子いつソロになるの?」
"I bet they gonna break up”
「あのグループは解散する。かけてもいいぜ」
But what the hell do you know? (Ah!)
でも、あなた達に何がわかるの?



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?