見出し画像

[和訳]Snowman〜Sia〜


Don't cry, snowman, not in front of me
泣かないで、雪だるまさん。私のいないところで
Who'll catch your tears if you can't catch me, darling?
私が居なくなったら、誰があなたの涙をぬぐってくれるの?
If you can't catch me, darling
私がいなくなっちゃったら、ねぇ?
Don't cry, snowman, don't leave me this way
泣かないで、雪だるまさん。私をこんなところに置いていかないで
A puddle of water can't hold me close, baby
水たまりじゃ私を抱きしめたりできないわよ
Can't hold me close, baby
抱きしめられないのよ


I want you to know that I'm never leaving
分かってほしい。あなたから離れたりしないわ
'Cause I'm Mrs. Snow, 'til death we'll be freezing
だって、死が私たちを別つまで、私は雪だるま夫人なの 
Yeah, you are my home, my home for all seasons
私の帰る場所はいつだってあなたよ。
So come on, let's go
だから、一緒に行きましょう
Let's go below zero and hide from the sun
太陽から逃げ隠れて、氷点下の世界へ
I'll love you forever where we'll have some fun
あなたをずっと愛しているわ。そこで楽しく暮らしましょう
Yes, let's hit the North Pole and live happily
北極で一緒に幸せになろう
Please don't cry no tears now, it's Christmas, baby
お願い泣かないで、涙なんて似合わないわ
だってクリスマスなのよ


My snowman and me, eh
雪だるまさんと私
My snowman and me
Baby


Don't cry, snowman, don't you fear the sun
泣かないで、雪だるまさん。お日様を怖がってはダメよ
Who'll carry me without legs to run, honey?
誰が足がなくても私を導いてくれるの?ねぇ?
Without legs to run, honey
たとえ足がなくても
Don't cry, snowman, don't you shed a tear
泣かないで、雪だるまさん。涙を流してちゃダメよ
Who'll hear my secrets if you don't have ears, baby?
誰が耳がなくても私の秘密を聞いてくれるの?ねぇ?
If you don't have ears, baby
たとえ耳がなくても



I want you to know that I'm never leaving
あなたには分かっていてほしい。私はいなくなったりしないわ
'Cause I'm Mrs. Snow, 'til death we'll be freezing
だって私は雪だるま夫人よ 死が二人を氷漬けにするまでは
Yeah, you are my home, my home for all seasons
私の帰る場所はあなたなの。いつだってそうよ
So come on, let's go
だから、行きましょう
Let's go below zero and hide from the sun
太陽から逃げ隠れて、氷点下の世界へ
I'll love you forever where we'll have some fun
永遠にあなたを愛してる。そこで楽しく暮らそう
Yes, let's hit the North Pole and live happily
さぁ、北極で幸せなろうよ
Please don't cry no tears now, it's Christmas, baby
お願い泣かないで、涙なんて似合わないわ
だってクリスマスなのよ


My snowman and me, eh
雪だるまさんと私
My snowman and me
Baby


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?