見出し画像

[和訳]Like Strangers Do~AJ Mitchell~

I miss the taste of your lips on Sunday
あの日曜日の、君の唇を忘れられないよ
And the sound of your laugh when I said something funny
それから、僕が面白いことを言って、君が笑う声も
But nobody heard it, except for you
君以外誰も聞いていないけどね
And my mom still ask about you
僕の母さんは未だに君のことを聞いてくるんだ
I lie and say we're friendly
僕は嘘をついて、うまくいってると答える
'Cause I don't have it in me, to tell the truth
僕にはその気はないから、実を言うとね


You and me, what are we if we're not together?
僕と君、もし一緒にならなかったらどうなってただろう?
It could be nothing 'cause nothing last forever
どうもなかっただろうね、だって永遠なものなんてないのだから


If you saw me on the train would you look the other way?
もし僕と電車で乗り合わせたら、目を背けるかな?
Like strangers do
他人同士がするみたいに
And if you passed me on the street
もし道で君とすれ違ったら
Would you look down at your feet
君は足元ばかり見て
And move on through
通り過ぎるかな?
Like strangers do
知らない人にするみたいに


I miss the way that you looked in your sundress
君のサンドレス姿が恋しいよ
The way that you looked when you undressed
何も纏わぬ君の姿
The sound of your footsteps across the room
部屋に響く君の足音
Now my friends don't ask about you
もう友達は、僕に君のことを聞いたりしない
'Cause they think I'm fine without you
僕が君とのことを乗り越えたと思ってるから
I say it's all good but it's never true (Oh, no, no, woah)
もう大丈夫だけど、そうなることはないよ


You and me, what are we if we're not together?
僕と君、一緒にならなかったらどうなってたんだろう?
It could be nothing 'cause nothing last forever
何も変わらなかっただろう、だって永遠なんてないんだから


If you saw me on the train would you look the other way?
電車で僕を見かけたら、君は目を逸らすのかな?
Like strangers do
他人同士がするみたいに
And if you passed me on the street
道で僕とすれ違ったら
Would you look down at your feet
君は足元ばかりを見つめて
And move on through
通り過ぎるかな?
Like strangers do (Strangers do)
知らない人にするみたいに


La-la-la, la la-la-la
La-la-la, la la-la-la
La-la, la-la
Like strangers do-ooh woo, woah
何にもなかったみたいに
La-la-la, la la-la-la
La-la-la, la la-la-la
La-la, la-la

If you saw me on the train would you look the other way?
電車で僕を見かけたら、君は目を逸らすのかな?
Like strangers do
他人同士がするみたいに
And if you passed me on the street
道で僕とすれ違ったら
Would you look down at your feet
君は足元ばかりを見つめて
And move on through
通り過ぎるかな?
Like strangers do
知らない人にするみたいに


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?