見出し画像

BBC One minute World News 22 April, 2023

The Australian entertainer Barry Humphries has died at the age of 89.  He
was best known for performances of his alter-ego Dame Edna Everage, Sir Les Patterson.

オーストラリアのエンターテイナー、バリー・ハンフリーズが89歳で亡くなりました。 彼は、自分の分身であるデイム・エドナ・エバレッジ、サー・レス・パターソンの演技でよく知られていました。

The Australian Prime Minister has paid tribute calling Humphries, one of a
kind(唯一無二の)
and gifted.

オーストラリアの首相は、ハンフリーズを「唯一無二の才能の持ち主」と呼び、賛辞を贈りました。

The Sudanese army in Khartoum has claimed that evacuations of foreign
nationals are underway.  Violence and gunfire continues.  According to an army statement diplomats from Saudi Arabia's mission traveled by road to port Sudan before flying home. 

ハルツームのスーダン軍は、外国人の避難が進行していると主張しました。 暴力と銃撃戦は続いています。 軍の声明によると、サウジアラビア使節団の外交官は、飛行機で帰国する前に、陸路でスーダン港まで移動しました。


この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?