宇宙

ずっと行きたかった鹿児島県の内之浦宇宙空間観測所に行ってきました!


宇宙やロケットが大好きで、お父さんに「連休に内之浦に行きたい!」ってお願いしたら、連れて行ってくれました。


まず、イプシロンロケットの発射場を見学しました。想像以上に大きくて、迫力満点!実際にここからロケットが打ち上げられると思うと、ワクワクしました。


次に、34mパラボラアンテナを見ました。これもまた、巨大で驚きました。宇宙からの電波を受け取るアンテナだそうで、宇宙の神秘を感じました。


そして、管制室も見学しました。たくさんのモニターがあって、まるでSF映画の世界にいるようでした。


見学が終わって、空を見上げたら、今まで以上に宇宙が近く感じられました。


宇宙はまだまだ知らないことだらけだけど、いつか宇宙飛行士になって、自分の目で宇宙を見てみたい!


今日は、本当に夢のような一日でした


**お父さん、ありがとう!**


Today, I went to the Uchinoura Space Center in Kagoshima Prefecture, which I had always wanted to visit!


I love space and rockets, and when I asked my dad if I could go to Uchinoura during the holidays, he took me there.


First, we visited the Epsilon rocket launch pad. It was much bigger than I imagined, and it was really impressive! I was so excited to think that rockets were actually launched from here.


Next, we saw the 34m parabolic antenna. This was also huge and amazing. It is an antenna that receives radio waves from space, and it made me feel the mystery of the universe.


Finally, we visited the control room. It was like being in a science fiction movie with all the monitors.


After the tour, when I looked up at the sky, the universe felt closer than ever before.


There are still so many things I don't know about the universe, but I hope to become an astronaut someday and see the universe with my own eyes!


**Thank you, Dad!**

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?