見出し画像

【洋楽和訳】no body, no crime[feat. HAIM] / Taylor Swift 『evermore』

willowに続いてもう一曲やります!もう全部一気に訳そうかな…曲調が大好きなので2番目に選びました

[Intro: HAIM]

He did it
He did it

彼はやった
彼はしでかしたのよ

[Verse 1: Taylor Swift]

Este's a friend of mine
We meet up every Tuesday night for dinner and a glass of wine
Este's been losin' sleep
Her husband's actin' different, and it smells like infidelity
She says, "That ain't my Merlot on his mouth
That ain't my jewelry on our joint account"
No, there ain't no doubt
I think I'm gonna call him out

エステは私の友達の1人
私達は毎週火曜の夜に会うの、ディナーをして
一杯のワインを飲むために
エステはずっと寝れてないみたい
彼女の夫はいつもと違う振る舞いをしてて
なんだか裏切りの匂いがするのよ
彼女は言う
「彼の口に残ってる味は私のメルローじゃない
共同口座から引かれたお金は私の宝石じゃない
ええ、絶対間違いないわ
彼を呼び出すべきだと思うのよ

[Chorus: Taylor Swift & HAIM]

She says, "I think he did it, but I just can't prove it"
I think he did it, but I just can't prove it
I think he did it, but I just can't prove it
No, no body, no crime
But I ain't lettin' up until the day I die

彼女は言う
「彼はやったと思う、ただ証明出来ないだけなの
彼はしでかしたと思う、でも証明出来ないの
彼は浮気したと思う、でも証明出来ないのよ
証拠がなきゃ、犯罪じゃない
でも私は諦めないわ、私が死ぬその日まで

[Post-Chorus: HAIM]

No, no
I think he did it
No, no
He did it

ええ、ええ
彼はやったはずよ
ええ、ええ
彼はしでかした

[Verse 2: Taylor Swift]

Este wasn't there Tuesday night at Olive Gardеn
At her job or anywhere
Hе reports his missing wife
And I noticed when I passed his house
His truck has got some brand new tires
And his mistress moved in
Sleeps in Este's bed and everything
No, there ain't no doubt
Somebody's gotta catch him out, 'cause

エステは火曜の夜オリーブガーデン(イタリアンレストラン)に現れなかった
彼女の職場か何処かにいると思ってた
彼は彼の奥さんが行方不明だと報告した
彼の家を通り過ぎた時、私は気づいたの
彼のトラックのタイヤが新しくなってた
そして彼の愛人が引っ越してきて
彼女はエステのベッドで寝て、全てを手にしたの
ええ、疑う余地はないわ
誰かが彼の尻尾を掴むはずよ、だって

[Chorus: Taylor Swift & HAIM]

"I think he did it, but I just can't prove it"
I think he did it, but I just can't prove it
I think he did it, but I just can't prove it
No, no body, no crime
But I ain't lettin' up until the day I die

彼はやったと思う、ただ証明出来ないだけなの
彼はしでかしたと思う、でも証明出来ないの
彼は浮気したと思う、でも証明出来ないのよ
証拠がなきゃ、犯罪じゃない
でも私は諦めないわ、私が死ぬその日まで

[Post-Chorus: HAIM & Taylor Swift]

No, no
I think he did it
No, no
He did it

ええ、ええ
彼はやったはずよ
ええ、ええ
彼はしでかした

[Verse 3: Taylor Swift & Danielle Haim]

Good thing my daddy made me get a boating license when I was fifteen
And I've cleaned enough houses to know how to cover up a scene
Good thing Este's sister's gonna swear she was with me
(She was with me, dude)
Good thing his mistress took out a big life insurance policy

良かったことは私の父がボートの免許を私が15歳の時に取らせてたこと
そして、その光景を隠蔽出来る方法を知ってて、それくらいに家を綺麗にしてきたってこと
良かったことはエステの姉妹が私が彼女の味方だったと信じてくれたこと
(彼女は私の味方なのよ、dude)
良かったことは彼の愛人が大きな生命保険に加入してたってこと

[Chorus: Taylor Swift]

They think she did it
but they just can't prove it
They think she did it
but they just can't prove it
She thinks I did it
but she just can't prove it

みんな彼女がやったと思ってる
でも、誰も証明出来ないのよ
彼らは彼女がやったと思ってる
でも誰も証明出来ないの
彼女は私がやったと思ってるけど
彼女も証明出来ないのよ

[Outro: Taylor Swift & HAIM]

No, no body, no crime
I wasn't lettin' up until the day he
No, no body, no crime
I wasn't lettin' up until the day he
No, no body, no crime
I wasn't lettin' up until the day he died

ええ、証拠が無ければ、犯罪も無い
私は諦めなかった、その日まで
ええ、証明がなきゃ、犯罪じゃないのよ
私は諦めなかった、あの日まで
ええ、証拠が無いなら、犯罪じゃない
私は諦めなかった、彼が死んだその日まで


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?