見出し画像

【洋楽和訳】 Lilith / Halsey 「If I Can't Have Love, I Want Power」

アルバムの中で一番雰囲気が好きだったこの歌から訳して行きます!
Lilithは聖書に出てくるアダムの最初の妻で、アダムと平等に扱われない事に怒り、楽園を離れ悪魔となった女性です。
おそらくHalseyはそんな強い女性の事を指しているのかな、と思います。
彼女は様々な面があるので気になる人は調べてみるといいと思います。

[Verse 1]

Well, I'm perfection when it comes to first impressions
Well, I romanticize and then I get to stressin'
A big brain like I'm teachin' it a lesson
Baby, it's a blessin', yeah
You got me thinkin' that I was too mean

ええ、第一印象で言ったら私は完璧
私は人を理想化してストレスを与えてしまう
賢い人に、私が教訓を教えているかのように
ベイビー、これって祝福よ
貴方は私に思わせるの、私は意地悪過ぎたって

Well, everything that I say, I believe
Tuck a knife with my heart up my sleeve
And change like a season, reason for nothin'
I am disruptive, I've been corrupted
And by now, I don't need a fuckin' introduction
I been gone 'cause I been on this road too long

私が言い、信じる全てが
秘めた私のハートと共にナイフを押し込む
そして季節のように移ろう
何かをする理由もない
私は破壊的よ、ボロボロに堕落していたの
今では、紹介なんて必要ない
私は立ち去ったわ
だって、この道に長くいすぎてしまったから

[Chorus]

You know I get too caught up in a moment
I can't call it love if I show it
I just fuck things up if you noticed
Have you noticed?
Tell me, have you noticed?
I get too caught up in a moment
I can't fall in love if I show it
I just fuck things up if you noticed
Have you noticed?
Tell me, have you noticed?

私はこの瞬間に捕らわれ過ぎていたでしょ
これを愛なんて呼べないわ
もしそれを魅せてしまえば
私はただめちゃくちゃにしてしまう
貴方が気づいてしまったら
気づいていたの?
教えて、貴方は気づいていたの?
恋になんて落ちられないわ
もしそれを魅せたら
私はただめちゃくちゃにするの
貴方が気づいたら
気づいていたの?
教えて、貴方は気づいていたの?

[Verse 2]

Now, I'm wonderin' if I ever wanted to hold you
It never mattered if I owned you
'Cause you'd let anybody with a body 
control you
And you know it too
You got me feelin' like I been too mean

今、私は貴方を抱きしめたかったことがあるのか考えてる
貴方に貸しがあるかなんてそんな事どうでもいい
だって貴方はどんな人にも身体があれば
貴方を支配させるから
貴方も分かってるでしょ
貴方は私に感じさせるの
私は意地悪で居すぎたって

And everything that I say, I believe
Tuck a knife with my heart up my sleeve
And fuck like a demon, do it like nothin'
I am disgustin', I've been corrupted
And by now, I don't need no help to be destructive
I been, gone, yeah, I been on this road too long

私が言い、信じる全てが
秘めた私のハートと共にナイフを押し込むの
そして悪魔のようにヤる
何でもないみたいに
私は気色悪くて、ボロボロに堕落していたの
今では、破壊的になる手助けなんて必要ない
私は立ち去った
だって、この道に長くいすぎてしまったから

[Chorus]

You know I get too caught up in a moment
I can't call it love if I show it
I just fuck things up if you noticed
Have you noticed?
Tell me, have you noticed?
I get too caught up in a moment
I can't fall in love 'cause I'm focused
I just fuck things up if you noticed
Have you noticed?
Tell me, have you noticed?

私はこの瞬間に捕らわれ過ぎていたでしょ
これを愛なんて呼べないわ
もしそれを魅せてしまえば
私はただめちゃくちゃにしてしまう
もし貴方が気づいたなら
気づいていたの?
教えて、貴方は気づいたことがあるの?
恋になんて落ちられないわ
もしそれを魅せたら
私はただめちゃくちゃにするの
貴方が気づいたなら
気づいていたの?
教えて、貴方は気づいた事がある?

[Outro]

The more that you give away
The more that you have
More that you give away
More that you have
The more that you give away
The more that you have
the more that they take
(More that you have, the more that they take)

貴方が与える度に
貴方はもっと手に入れる
貴方が手放す度に
貴方はもっと手にする
貴方が与える度に
貴方はもっと手に入れる
そして彼らがもっと奪っていく
(貴方が手に入れれば、彼らが奪っていく)




この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?