見出し画像

展示会無事終了!!!すべての方に感謝!

昨日を持ちまして展示会が盛況のままに終えることができました。4日間、たくさんの方々に足を運んでいただき、お会いできたこと、本当にうれしく思います。はじめてお会いした方て新しいつながりができたり、前回10年前の展示会で私の絵を気に入ってくださっていた方々、私の研究時代の旧所属(神奈川県自然環境保全センター、地球研、筑波大)の同僚、学生時代(小/中・高・大・院・博士)の友人、先輩、後輩、先生まで、本当にたくさんの方に来ていただきました。ありがとうございます。

今回の展示会は、私の中ではイラストレータ転身のお披露目の位置づけていたので、果たしてどこまでできるか、開催前にはみなさんが来てくれなかたっらどうしようと不安に思っておりました。しかしフタを開ければ、一部の方には十分にお話ができないほど、てんやわんやでした。お話ができなかった方は申し訳ありませんでした。

これから、しっぽなを中心に東京など(のちは関西経由海外も?)で、展示会などはやっていこうと考えていますので、今回来れなかった方も、来てくださった方も足を運んでいただけると幸いです。

また、今回の展示会を機会に、久しぶりに集まれたというグループが少なくとも数組はいらしたことは、それだけでも展示会を開いた甲斐があるというものでした。

これからどんどんいい作品、面白い作品を創作してきたいと思いますので、みなさまには忌憚のない意見やアドバイスをいただければ、幸いです。本当にありがとございました!!!

多大なご協力いただいた「東京ねこなかま」様、「Cafe de しっぽな」様、「Zeroストレッチ()」様、作家 安部蓉子様に、御礼申し上げます。

I was able to finish all the schedule of the exhibition with great success. I'm really happy that so so so so many many many many people visited our exhibition through four days. Newly connected people who met for the first time this time, people who likes my paintings from the previous exhibition 10 years ago, former affiliations of my research era (Kanagawa Prefecture Nature Conservation Center, RIHN, University of Tsukuba), friends and teachers from school days (elementary / middle / high school / university / graduate school / doctoral) e.t.c... Thank you very much for visiting us.

This exhibition was positioned as an announcement as an illustrator for me, so I was worried about how much I could do myself, and if everyone did not come before the event. However, when I opened the lid, it was so busy that I couldn't talk enough to some people. I'm sorry for those who couldn't talk.

From now on, I'm planning to held exhibitions in Tokyo and other places (later Kansai and Global?). So both those who couldn't come this time and those who came this time, please come and see me next time.

I would like to create more and more good and interesting works from now on, so I would appreciate your frank opinions and advice from you all. Thank you so much !!!!!

画像1

画像2

画像3

画像4

画像5

画像6

画像7

ありがとうございました。お花の少女ヨモギより