お母さんがトイレに入った

ハイハイ時期。ハイハイしてお母さんについて行ったら、お母さんがトイレに入って扉を閉めました。
いきなり目の前で閉ざされた扉に、すごい拒否された気がしてめっちゃ泣きました。お母さんの声は聞こえてるけど木目で溝で模様がある扉しか見えへんくてその拒否された感じが悲しくて、今思い出しても泣ける笑。
お母さんが出てきて抱っこされた時は、しがみついてトイレの間離れてた時間を取り戻す!みたいな気持ちでした。

ハイハイし出してからの方がお母さんに執着してた気がします。
できひん時は天井の見える物見てたり、たまに視界に入ってくる人見たり。

赤ちゃんがお母さんから離れられるようにするには。。。無理かな。。。トイレの間、離れてないといけない意味がわからなかったので。
何で扉閉めるん!?
って思ってました。
お兄ちゃんとか友達とか、気が逸れるようなものがあれば大丈夫かも。

Mom went toilet!!!
when I was crawling, I followed my mom and she went in a bath room and closed the door.
For me, the door appears suddenly and I felt like being rejected by my mom. I could hear her but I cried a lot desiring my mom. Still I can cry with remembering it lol. Baby’s world is small.
later she came out and I fasten on her like getting back the time when we had been apart. lol.

I think I had more clingged to my mom after I started to crawling than before.
Before I started to crawling, I was just watching ceilings, something I could see, and people sometimes look over me.

And… it’s hard to keep baby away I think… I was like, “ Wwwhhyy!!??” When she closed the door while she peepoop. Lol.
if babies are with some friends or brothers or sisters…
Maybe…


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?