意外と色々理解できた

おっぱいをもらってたある日、何となく噛む動作を覚えて、噛んだらお母さんが ”痛い!” って反応しました。

痛いのかー

って思ってたんですけど “やめて” とは言われなかったのでやめませんでした笑。
言われてても噛みたいからやめなかったかもですけど。
お母さんよりお父さんの方がうちの名前を呼ぶ事が多かったと思うんですけど、自分に向かって、ゆりちゃーんっていうから、それで自分の名前を覚えました。
一時期、体を思いっきり反らせる事にハマってました。危ないからやめてーとか言われてたけど、抱っこされてたらどんだけ反っても捕まえててくれてたから危なくないーって思ってました。
でもベビーチェアーに座ってた時にそれで一回椅子ごと倒れた時があって、その時は痛さよりも周りの焦り方が尋常じゃなかったからそれで自分もパニックになって、それからは危ないんやな、って思うようになりました。
反りたいのと自制の葛藤が生まれました笑。

I could understand waht my mom said.
once up on the time....lol,
when I was given my mom's milk, I learnd to use my mouth like biting.
my mom went ”ouch!" but never said "stop it" so I just kept going. 
maybe I would stop if she had said so... maybe no though because I wanted. lol.

my dad often called my name looking at mme more than my mom did, and I remember my name.

I liked to arch my back for a while. my mom said "please don't do that, it's dangerous." 
however she held me, I had never felt it's dangerous.
oneday when I was on a baby chare, I fell down with doing it. 
it wasn't painfull so much but all the people around me was panic, and I got panic lol. Then I stoped.
after it happened, I was struggling between

 "I want" and "I dont want".

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?