人生初めての克服

歩き始めたぐらいの頃、側溝のフタの穴に足が落ちた事があるんです。
側溝のフタの穴、たまに穴になるやつどうしがくっついておっきい穴になってるところ、あるじゃないですか。分かるかな?
そのおっきいのに足がふくらはぎまでハマったんです。手を繋いでたから0.2秒ぐらいですぐ引き上げてくれたんですけど。
でもそれから側溝の穴がすごい怖くなって、近づけませんでした。穴があるところは推定4メートル以上は近づかないようにしてました。実際は多分0.5メートルぐらいですけど笑。

結構しっかり歩けるようになってきた時に、そうやって穴を避けて通るとお母さんが

 “何でそっちいくん!”

 って引っ張ったりするから(車道の方に逃げるカタチになってガードレールがない所とかは危なかったんでしょうね)

”このままでは一生、穴から周り半径4メートル分(実際は0.5メートルぐらい)の面積に足を踏み入れる事がないまま生きていかないといけない..."

って思って(言葉にするとおもろい笑)、自ら穴を踏みに行ったんです。克服する為に。って言っても半分のやつに行ったチキンですけど。
そしたら、もう自分の足が穴には入りようがないぐらい成長してて、勝った!っていうのとラッキー!!っていうのが混じった気分になりました。
”克服”っていう言葉を初めて知った時にはこの出来事を思い出しました。

My first getting over my fear
Once I dropped my foot into a hole of cover of side dich around the period when I just started to walk. The covers have holes, some are half and some are full in Japan.
I dropped around to my calf, but because someone(dad?) held my hand, he pulled me up right after I dropped.
After it happened, I had been scared of holes and I couldn’t come in a radius of 4 meters from holes(it might be around half a meter…).
Later(I could walk more stably), still I tried to keep distance from holes. My mom held my hand and said “ why, where are you going!?” (Cars were crossing the road, it should be dangerous), and I thought “ do I need to live with being scared of holes for whole my life…? NO! I need to go over this! (In 2 ways lol)”
I bravely came close to a hole and stepped on it!(but the chicken chose smaller hole)
Then I found that my feet had grown up and no more chance to drop in them.
I was just like, “ yesss!!”

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?