離乳食

味とかはあまり覚えてないけど、スプーンが二種類ありました。
白いプラスチックの、お兄ちゃんのお古(お母さんが誰かにそうやって説明してたのを聞きました)のスプーン。
一つは広くて浅い、もう一つはちょっと小さくて深めの。
最初は広くて浅い方を使ってたんですけど、小さくて深い方を使い出した時、スプーンをうちの口から抜かれる時にスプーンの底のやつまで食べれず、何とかして上唇の真ん中で取ろうとしてました。素早く抜かれてしまうから結局取れず、そのスプーンはあまり好きじゃなかったです。

その後、プラスチックの緑とか赤の軽量スプーンみたいなやつ(底の深い丸いスプーン)を見て、”あれでご飯食べさせられたら絶望やな” とか思ってました笑。
言葉にすると面白いですね笑。
それは離乳食用ではなかったので絶望にはなりませんでした。

Baby food
I don’t remember tastes so much, my mom had 2 spoons for me.
They were white, same types and both are hand me down from my older brother ( I heard my mom explained to someone so. ←surprisingly, a baby can understand ).
One was wider and shallower, the other one was narrower and deeper.
At the beginning she used the wider one. When she started to use the other one, I wanted to take all the food with my upper lip, but my mom pulled out too quickly and I couldn’t. So I didn’t like that deeper spoon.

Around that period, I saw colorful spoons which are like for scaling liquid, deep and round, and I thought like,
“If my mom feed me with that, I will be despaired.” 


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?